🔹رضا صائمی در روزنامه اعتماد نوشت: «گناه فرشته» قصه تضادها و تعارض‌هاست، قصه دوگانگی‌ها و دوقطبی‌ها، قصه شكاف‌هايی كه جامعه را از تعادل خارج می‌كند و موجب بی‌عدالتی می‌شود.

🔹كارگردان هم در فرم روايي خود از الگوي كلاسيک استفاده كرده و هم در انتخاب قصه خود به كهن الگوهاي اخلاقي و بشري توجه داشت. به نبرد ازلي و ابدي خير و شر.

🔹روايت و ريتم سريال، برخي از مخاطبان را كه با ذهنيت كليشه‌اي از اثر پليسي كه با تعقيب و گريز يا غافلگيري‌هاي شوكه‌كننده همراه است راضي نكند اما فيلمساز تعمدا از شكل‌گيري چنين فضايي پرهيز كرده تا مخاطب را به تعمق در زيرمتن قصه خود بكشاند

🔹به نظر مي‌رسد تاكيد كارگردان بر اين بوده تا به جاي هيجان‌زده كردن تماشاگر و ايجاد فضاي ملتهب براي ميخكوب كردن مخاطب، او را بيشتر به سمت تأمل و انديشيدن درباره موقعيت قصه بكشاند.

🔹اگر بخواهيم «گناه فرشته» را در يك نظام مفهومي صورت‌بندي كنيم و عناصر درام را در ظرف آن بريزيم مي‌توان آن را نبرد «عدالت» و «انتقام» دانست در يك جدال خانوادگي!

دیدگاهتان را بنویسید