گناه فرشته؛ غریب، دیریاب ولی مخاطب پسند

🔹وجود نقاط عطف در هر قسمت در سریالهایی از جنس معمایی-پلیسی، جزو ضروریات فیلمنامه است که در گناه فرشته تا حدود زیادی رعایت شده. گاه این نقطه عطف شوکی اساسی به قصه داده و آن را وارد فاز تازهتری میکند و گاه تنها شکل یک تلنگر را دارد.
🔹سریال تم عشق را به مرور به قصه خود تزریق کرده و با تکیه بر حامد و فرشته آن را گسترش میدهد که خوب و باورپذیر از آب درآمده است. مشفق هم شخصیتی کلیدی گناه فرشته است که مکمل مناسبی برای حامد و دارای وجوه کاریزماتیک است.
🔹آثاری که فرمت مینی سریال ندارند، نیاز فراوان به داستانهای فرعی دارند که گناه فرشته نیز از این قاعده مستثنی نیست. نویسنده برای این کار به خوبی شخصیتهای مکمل را وارد قصه کرده و براساس آنها داستانکهایی را طراحی کرده تا به تنه اصلی فیلمنامه بچسبند از جمله روزنامهنگار، مانیا و برادرش جهانگیر یا رسولی و متین دفتری وکلای داستان.
🔹عنقا در مقام کارگردان عملکرد خوبی داشته و گناه فرشته از این لحاظ شسته رفته به نظر میرسد. به خصوص در دکوپاژ سکانسهای دادگاه که تماشاگر کاملا سنگینی آن فضا را حس میکند./ تسنیم