خسرو کفیلی

کمیته ملی المپیک با نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی های آسیایی هانگ ژو ، بزودی ناظر این کمیته بر تمرینات ملی پوشان وزنه برداری کشورمان را منصوب خواهد کرد.
گفته می شود ، علی جباری مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران و سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان که با این تیم به دفعات عنوان قهرمانی لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور در رده های سنی جوانان و بزرگسالان را کسب کرده است ، گزینه اول برای تصدی این پست است.
جباری که در دوره ریاست علی مرادی بر فدراسیون وزنه برداری سال ها به عنوان دستیار اول محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران هدایت ملی پوشان کشورمان را در رویدادهای مختلف برعهده داشت و در روزهای پایانی ریاست مرادی به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران منصوب ولی با انتخاب سجاد انوشیروانی به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری این پست را از دست داد ، از این به بعد به عنوان ناظر بر تمرینات ملی پوشان وزنه برداری کشورمان که خود را برای شرکت در بازی های آسیایی هانگ ژو آماده می کنند ، نظارت خواهد کرد.
این مربی که یکی از مربیان با دانش وزنه برداری ایران بشمار می رود با حمایت مسوولان کمیته ملی المپیک به ویژه محسن بیرانوند دبیر سابق فدراسیون وزنه برداری که به تازگی به عنوان سرپرست مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک منصوب شده است ، با حضور در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران بر تمرینات ملی پوشان کشورمان نظارت خواهد کرد و نقطه نظرات خود را به مسوولان این کمیته ارائه خواهد کرد.
جباری همچنین در صورت تمایل کادر فنی جدید تیم ملی وزنه برداری ایران تجارب خود را در اختیار این کادر که پس از بازگشت تیم ملی وزنه برداری ایران از رقابتهای آسیایی کره جنوبی ، شماری از بهترین وزنه برداران ایران را به اردوی تیم ملی دعوت کرده است تا خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو آماده کنند ، قرار خواهد داد.
ناظر کمیته ملی المپیک بر تمرینات ملی پوشان وزنه برداری ایران که شناخت کافی از ملی پوشان کشورمان و حریفان آسیایی و جهانی آنان دارد ، در نخستین گام می بایست با توجه به میزان آمادگی ملی پوشان و بهترین حدنصابهای آنان و مقایسه آنها با رکوردهای قاره ای کسب شده از سوی دیگر وزنه برداران قاره کهن به ویژه وزنه برداران کشورهای ازبکستان، چین ، قزاقستان ، بحرین و… گزارش تحلیلی از مدال آوری وزنه برداران کشورمان در بازی های آسیایی هانگ ژو که مهرماه سال جاری در چین برگزار می شود و برای کاروان ورزشی ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است ، به مسوولان کمیته ملی المپیک ارائه دهد .
این گزارش تحلیلی که بر واقعیات وزنه برداری ایران استوار خواهد بود بدون تردید در برهه کنونی موجب خرسندی مسوولان کمیته ملی المپیک نخواهد بود چرا که این گزارش منعکس کننده آن خواهد بود که هیچ یک از ملی پوشان وزنه برداری کشورمان شانسی برای کسب مدال طلا در بازی های آسیایی هانگ ژو نخواهند داشت.
مسابقات وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو قرار است در اوزان ۶۱، ۶۷ ، ۷۳ ، ۸۱ ، ۹۶ ، ۱۰۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم برگزار می شود و از هم اکنون می توان پیش بینی کرد که تیم ایران در اوزان ۸۱، ۹۶ ، ۱۰۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم با هفت وزنه بردار در مهمترین رویداد قاره کهن شرکت کند.
با قدرت نمایی وزنه برداران چینی در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که به تازگی در جینجو برگزار شد و ثبت رکوردهای جدید جهانی توسط وزنه برداران این کشور و حضور قدرتمند وزنه برداران کشورهای ازبکستان ، قزاقستان ، کره جنوبی ، بحرین و حتی عراق در اوزان سنگین از هم اکنون هیچ شانسی را برای وزنه برداران کشورمان که بیشترین مدال های طلا خود را در اوزان سنگین دوره های پیشین بازی های آسیایی کسب کرده اند ، در هانگ ژو می توان تصور کرد.
بی شک با انتخاب علی جباری به عنوان ناظرکمیته ملی المپیک بر تمرینات ملی پوشان وزنه برداری ایران برای شرکت در بازی های آسیایی هانگ ژو و حضور او در اردوهای آمادگی ملی پوشان و اشراف او بر میزان حدنصاب های آنان و مقایسه این حدنصابها با وزنه برداران دیگر کشورهای قاره کهن بهترین و صحیح ترین گزارشات از وضعیت ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در اختیار مقامات کمیته ملی المپیک قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید