🔹این نتایج، برآمده از یک مطالعه تحقیقاتی در خصوص تأثیر سریع ناشی از استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ مانند مدل «جی‌پی‌تی» در اهداف آموزشی است.

🔹بر اساس این مطالعه که در «مجله بین‌المللی فناوری آموزشی» منتشر شد، محققان در دو مرحله با استفاده از نظرسنجی از صدها دانشجوی دوره کارشناسی تا کارشناسی ارشد، این پژوهش را سامان دادند.

🔹انگیزه این مطالعه از رشد مهیب فناوری و ابزارهای هوش مصنوعی در محیط‌های آموزشی و نگرانی فزاینده استادان در مورد سوء استفاده از آنها، به‌ویژه در ارتباط با «شرافت دانشگاهی»، به‌رغم پتانسیل هوش مصنوعی برای کمک به یادگیری و تحقیق، ناشی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید