یک میلیون و ٢۵٠ هزار تومان دیگر از بهای سکه ریخت

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر ضمن اشاره به کاهش قیمت‌ طلا در بازارهای جهانی و همچنین آرامش بازار داخلی ارز، سکه و طلا گفت: قیمت‌ها در بازار هم روند کاهشی خود را ادامه داده به گونه‌ای که سکه تمام در هفته‌ای که گذشت یک میلیون و ٢۵٠ هزار تومان با افت قیمت همراه بود.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت در بازارهای جهانی در ابتدای هفته، قیمت جهانی طلا بالای ٢٠٠٠ دلار بود (هر اونس ٢٠١١ دلار معامله می‌شد). ضمن اینکه با توجه به شرایط اقتصادی در جهان و به‌ویژه ورشکستگی چند بانک آمریکایی و از سوی دیگر وجود تقاضا در بازارهای جهانی برای خرید طلا و سرمایه‌گذاری توسط کشورها پیش‌بینی می‌شد که قیمت جهانی طلا بالای ٢٠٠٠ دلار همچنان بماند؛ اما برخلاف این پیش‌بینی‌ها، قیمت جهانی طلا از روز دوشنبه که معاملات بورس (در بازارهای جهانی) از سر گرفته شد، سیر نزولی به خود گرفت و پس از چندین ماه، مجدد به کانال ١٩٠٠ دلار نزول پیدا کرد.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) تا ١٩۵۵ دلار هم کاهش پیدا کرد و در حال حاضر نیز هر اونس طلا ١٩۵٨ دلار است که به طور متوسط حدود ۴٩ تا ۶٠ دلار در یک هفته اخیر هر اونس طلا با کاهش بسیار چشمگیری همراه بوده است. البته جز قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت نقره، پلاتین و پالادیوم هم با کاهش همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی، همپای آن نرخ ارز در بازار داخل هم سیر نزولی داشت و در حالیکه نرخ ارز روبه کاهش گذاشته بود، بازار سکه و طلا داخل هم کاهشی پیش رفت و از همان روز شنبه‌ تا پایان هفته، سیر نزولی قیمت‌ها را داشتیم؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت این روند بی‌سابقه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید