پسران وزنه بردار ایران در دسته‌های ۸۹ و ۹۶ کیلوگرم قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا صاحب ۳ طلا، ۷ نقره و ۳ برنز شدند.

رقابت دسته‌های ۸۹ و ۹۶ کیلوگرم وزنه‌برداری پسران قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا ۲۰۲۳ برگزار شد و ایران در این دو وزن صاحب ۳ طلا، ۷ نقره و ۳ برنز شد.

دو وزنه‌بردار در رده نوجوانان و جوانان دسته ۸۹ کیلوگرم و دو وزنه‌بردار در رده نوجوانان و جوانان دسته ۹۶ کیلوگرم برای ایران روی تخته رفتند.

نتایج به شرح زیر است:

دسته ۸۹ کیلوگرم قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا

در رده نوجوانان، امیرمحمد سلیمانی با رکورد ۱۴۴ کیلوگرم یک ضرب، ۱۶۴ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۰۸ کیلوگرم توانست طلای یک ضرب، برنز دوضرب و نقره مجموع را به دست بیاورد و نایب قهرمان آسیا شد.

فرهاد قلی‌زاده دیگر نماینده ایران با رکورد ۱۴۳ کیلوگرم یک ضرب، ۱۷۴ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۱۷ کیلوگرم، ۲ مدال طلای دوضرب و مجموع و مدال نقره یک ضرب را گرفت و قهرمان آسیا شد.‌

قلی‌زاده با همین رکوردها در رده جوانان نیز نقره دوضرب و برنز مجموع را کسب کرد و نفر سوم جوانان شد.

۱۳ مدال پسران وزنه‌بردار ایران در قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا

دسته ۹۶ کیلوگرم قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا

در رده نوجوانان، حمیدرضا زارعی در گروه B وزنه زد اما از آنجا که تنها دو شرکت کننده در گروه A حضور داشتند، مدال نقره دوضرب و برنز مجموع را گرفت.

حمیدرضا زارعی در گروه (B) با رکورد ۱۳۲ کیلوگرم یک ضرب، ۱۷۴ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۰۶ کیلوگرم نفر سوم آسیا شد و مدال نقره دوضرب و برنز مجموع را گرفت.

در رده جوانان، علیرضا نصیری با رکورد ۱۵۶ کیلوگرم یک ضرب، ۱۹۶ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۵۲ کیلوگرم نایب قهرمان آسیا شد و ۳ مدال نقره یک ضرب، دوضرب و مجموع را کسب کرد.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا به میزبانی هند در حال برگزاری است و تیم پسران با ۱۵ وزنه‌بردار در این مسابقات شرکت کرده است.

هادی پانزوان، سرمربی تیم ملی و مرتضی رضاییان و سجاد بهروزی کمک مربیان تیم ملی هستند. سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی رییس و نایب رییس فدراسیون نیز در این مسابقات حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید