یک نویسنده مصری در یادداشتی به نشست امروز سران اتحادیه عرب در جده عربستان پرداخت و تاکید کرد که به نظر می رسد در این نشست شاهد بازگشت روابط مصر، اردن، بحرین و مراکش با ایران باشیم.

۴ کشور مهم عربی در صف برقراری روابط با ایران
؛ اشرف ابو عریف، نویسنده مصری در مطلبی که در پایگاه خبری «الدیپلماسی» منتشر شد، با استناد به اظهارات احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر نوشت: به نظر می‌رسد که نشست امروز اتحادیه عرب در شهر جده عربستان با توجه به اجلاس کشور‌های عربی و چین در نوامبر گذشته، از نظر محتوا متفاوت باشد.

وی نوشت: به نظر می‌رسد که سران کشور‌های عربی این بار به دنبال تحقق رویا‌های ملت‌های عرب هستند از جمله اینکه به تهدیدات آمریکا درخصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب توجه نکنند.

این نویسنده تاکید کرد: همچنین به نظر می‌رسد که در این نشست شاهد بازگشت روابط ایران با کشور‌های مصر، اردن، بحرین و مراکش باشیم که این تحول یک تحول بسیار ویژه و منحصر به فرد است و پیام‌های سختی برای آمریکا و دنباله رو‌های آن دارد به ویژه اینکه نقاب غربی‌ها در برابر ملت‌ها و سازمان‌های عربی از چهره افتاد.

اشرف ابو عریف در ادامه خاطرنشان کرد: به هر حال احمد ابو زید، سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که وزرای خارجه مصر، عربستان، بحرین، مراکش و اردن در حاشیه نشست‌های مقدماتی اجلاس سران عرب در جده دور هم جمع شدند و درخصوص تحولات اخیر منطقه‌ای و بین المللی از جمله توافق تهران و ریاض که در ماه مارس گذشته انجام شد، تبادل نظر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید