5+1 گزینه سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران
فدراسیون فوتبال رایزنی‌ و مذاکرات ابتدایی خود را برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی آغاز کرده و اولویت آنها به شرط فراهم شدن همه شرایط، جذب مربی خارجی است.
فدراسیون فوتبال این روزها در تلاش برای انتخاب سرمربی تیم ملی است. تیم کشورمان پس از ناکامی در جام جهانی 2022 قطر، حدود 80 روز است که در بلاتکلیفی به سر می‌برد و با وجود اینکه دو دیدار دوستانه با روسیه و عراق در فروردین ماه 1402 قطعی شده اما هنوز مشخص نیست چه کسی هدایت ملی‌پوشان را در این دو مسابقه برعهده خواهد داشت.

فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی، هم گزینه‌های داخلی را مدنظر دارد و هم خارجی با این توضیح که اولویت آنها در مقطع کنونی انتخاب مربی خارجی است. در این میان البته فدراسیون‌نشین‌ها همچنان نگران تأمین منابع مالی و پرداخت به موقع پول به مربی خارجی هستند تا مشکل ویلموتس تکرار نشود. طبق قوانین در صورتی که پول مربی یا بازیکنی دو ماه پرداخت نشود آن فرد این اختیار را دارد که قراردادش را فسخ و به مراجع بین‌المللی شکایت کند. شاید بتوان گفت مهمترین چالش و دغدغه فدراسیون برای انتخاب مربی خارجی همین موضوع است. با این حال مسئولان فدراسیون در تلاش برای برطرف کردن این موانع و انتخاب یک فرد خارجی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید