بادامچیان در جمع هیات رییسه کارگروه ورزش حزب موتلفه مطرح کرد

ورزش باید توام با ارزش باشد

غربی ها از ورزش استفاده ابزاری می کنند
ورزش باستانی همان ورزش توام با ارزش است
از عملکرد کارگروه ورزش رضایت دارم

اعضای هیات رییسه و مسئولین کمیته های تخصصی کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی با دکتر اسدالله بادامچیان دبیرکل این حزب دیدار و گفت و گو کردند.
در این نشست که روز گذشته و تا زمان افطار به طول انجامید ابتدا محمدرضا تهرانی رییس کارگروه ورزش حزب موتلفه، گزارش کوتاهی از فعالیت ها و عملکرد سال گذشته این مجموعه، کمیته های تخصصی و حضور مهمانان شاخص شرکت کننده در جلسات ارائه و بر استمرار تلاش های موثر این تشکل در سال جدید تاکید کرد.
در ادامه جلسه هر کدام از اعضای هیات رییسه از جمله مسئولین کمیته های تخصصی گزارش کوتاهی در باب فعالیت ها ارائه، خط مشی آینده و برنامه های خود پیش روی خود جهت دستیابی به اهداف مورد نظر را ترسیم کردند. اهمیت و تاثیر دیپلماسی و حقوق ورزش در عرصه بین المللی، لزوم توجه به ورزش همگانی و نهادینه کردن آن در آموزش پرورش، توجه به فرهنگ خودی و گسترش مفاهیم آن در عرصه ورزش کشور، تحکیم و تقویت ساختار و بنیاد های ورزش کشور، اهمیت رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب در پیشبرد و گسترش ورزش و لزوم پرکردن خلا ناشی از فقدان نشریات کاغذی، لزوم تقویت و همراهی بیش از پیش مسئولین حزب از کارگروه ورزش در راستای تحقق اهداف این مجموعه و برنامه ریزی جهت رفع حواشی فوتبال و بررسی امکان دریافت طلب قابل توجه فدراسیون مربوطه از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا از جمله مباحثی بود که از سوی اعضا مورد اشاره قرار گرفت.
در ادامه این نشست دکتر بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ضمن تقدیر از عملکرد و فعالیت های کارگروه ورزش از این مجموعه به عنوان تشکلی منسجم، صاحب فکر و اندیشه یاد کرد و افزود: حزب موتلفه اسلامی تنها حزب ریشه دار و صاحب شناسنامه است که مبادرت به راه اندازی کارگروه تخصصی ورزش متشکل از جمع چهره های شناخته شده و کارشناسان متبحر هر دو بخش ورزش و رسانه کرده است. مسئولیت اولیه این کار ارزنده در سال های اولیه بر عهده مرحوم یزدانی خرم بود و پس از درگذشت وی اکنون نیز محمدرضا تهرانی یکی از پیشگامان عرصه ورزش و رسانه همان مسئولیت و مسیر را با قدرت ادامه می دهد.
وی ادامه داد: اوایل پیروزی انقلاب عده ای از چهره های ورزشی و قهرمانان تصور می کردند مسئولین انقلاب نسبت به ورزش بی توجه هستند که بنده پس از شنیدن نگرانی آنان بلافاصله امکان دیدار جمعی از قهرمانان با بنیانگذار انقلاب را فراهم کردم. امام در آن جلسه پر نشاط با روی باز و چهره خندان از ورزشکاران استقبال کرد و همانطور که می دانید این دیدار تاریخی برای همیشه در اذهان عمومی خصوصا جامعه ورزش باقی ماند.
ایشان همچنین افزود: نگاه ما به ورزش برخلاف نگاه غربی ها توام با ارزش است یعنی ورزش را صرفا برای تقویت جسم و کسب مدال مورد توجه قرار نمی دهیم بلکه از نظر ما ورزش باید در مسیر انسان سازی حرکت کند. به عبارت دیگر اگرچه کسب مدال و بر افراشته شدن پرچم مقدس کشورمان اهمیت دارد اما در کنار آن باید مفاهیم اعتقادی و روحیه جوانمردی، فروتنی و احترام نیز ترویج شود. این مفاهیم برای غربی ها اهمیت چندانی ندارد و آنها برخلاف ادعایی که می کنند هر جا که به نفع شان باشد از ورزش به عنوان ابزار سیاسی استفاده می کنند نمونه این امر در جنگ اوکراین و روسیه کاملا مشخص شد. و همچنان ادامه دارد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تقویت رشته های ورزشی فرهنگساز، از ورزش باستانی به عنوان رشته ای اصیل و آیینی نام برد که در آن ضمن توجه به شعائر دینی و اخلاقی روحیه پهلوانی و جوانمردی نیز تبلیغ می شود. وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: ورزش زورخانه، همان ورزش توام با ارزش است که مورد نظر ما نیز هست وگرنه تعریفی که غربی ها از ورزش حرفه ای کاسبکارانه می کنند تنها به درد این دنیا می خورد. اصلا ما با تعریفی که آنها از المپیک دارند و با اساس تفکر ایشان در ارتباط با فلسفه برگزاری مسابقات مذکور نیز موافق نیستیم. به اعتقاد من لازم است در فلسفه برگزاری مسابقات المپیک بازنگری و جنبه های تعلیمی و اهداف تربیتی آن تقویت شود.
بادامچیان در پایان ضمن اعلام حمایت از عملکرد کارگروه ورزش تصریح کرد: مجموعه حاضر به عنوان اتاق فکر ورزش کشور طی چند سال گذشته دیدگاهها و نقطه نظرات راهبردی خود در ارتباط با مسائل مختلف ورزش کشور را طی نشست های رو در رو و یا از طریق رسانه ها به مسئولین ذیربط منتقل کرده و چه بسا بسیاری از این موارد مورد توجه و اعمال نظر دست اندرکاران مربوطه و مخاطبین قرار گرفته است.
از شما می خواهم این رویه را در جهت پیشرفت بیش از پیش ورزش و رفع مشکلات در بخش های مختلف پی گیری و در همین راستا تعامل سازنده با دست اندرکاران مربوطه داشته باشید. بدیهی است امروزه خلا و کاستی هایی در بخش های مختلف ورزش کشور وجود دارد که شما می توانید با مشاوره دادن به مسئولین مربوطه در جهت زدودن این کمبودها به آنان یاری برسانید. هر اندازه مدیران ما تعهد و تخصص را با هم داشته باشند با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود بنا براین لازم است در سال جدید مطابق منویات مقام معظم رهبری در مسیری حرکت کنیم که کاستی ها در بخش های مختلف از جمله بخش جوانان و ورزش رفع یا به حداقل کاهش پیدا کند.
لازم به ذکر است که در این جلسه، محمدرضا تهرانی، مهدی محمد نبی، مجید ندیری، غلامحسین زمان آبادی، خسرو کفیلی، دکتر امیرساعد وکیل، دکتر علی محمدی، و محمدرضا کاظمی حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید