خبرنگار، امین حریم خصوصی انسان‌هاست. هیچکس حق ندارد به دنیای خصوصی انسان‌ها وارد شود و آن را به دیگران رونمایی کند. چرا که این کار خلاف اخلاق، شرع و انسانیت است. خبرنگار امین حریم خصوصی انسان‌هاست، به همین دلیل، گاهی یکی از اسرار کشور در مقابل چشمان یک خبرنگار قرار می‌گیرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: خبرنگاران صاحب تعهد و سازنده و نگارنده واقعیت‌ها هستند اما چگونگی انتقال واقعیت‌ها هم بسیار مهم است.

حسین سلامی در آیین بزرگداشت روز خبرنگار اظهار کرد: در دنیای امروز هیچ نقطه خنثی‌ وجود ندارد و هیچ خبرنگاری در دنیا بدون سوگیری ‌خاص و بدون قرارگرفتن در زمینه راهبردی یک محیط فعالیت نمی‌کند. آنچه که در دنیای خبر اتفاق می‌افتد یک واقعیت جدا از تاریخ، جغرافیا و محیط اجتماعی‌، وضعیت سیاسی، شرایط اقتصادی نیست.

وی با بیان اینکه مهم است که ما عقبه جهانی رویدادی که آن را خبررسانی می‌کنیم بدانیم، اظهار کرد: دشمنان ما تلاش می‌کنند از درون حوادث، روند بسازند. یعنی اگر حادثه‌ای در نقطه‌ای روی بدهد آن را به یک خط ممتد و خط را به یک سطح و سطح را به فضا تبدیل کنند و از یک رویداد کوچک در مقیاس تاکتیکی یک اثر راهبردی بسازند.

دیدگاهتان را بنویسید