مجید ندیری

اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران که با دعوت از ۱۶ وزنه بردار در آکادمی ملی المپیک دایر بود به علت حضور هفت ملی پوش کشورمان در رقابتهای بین المللی قطر که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، تعطیل شد.
حسین سلطانی، میرمصطفی جوادی، مهدی کرمی، آیت شریفی، علی داودی، رضا دهدار و سیدرسول معتمدی هفت ملی پوش وزنه برداری ایران که شانس کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند به دوحه محل برگزاری رقابتهای بین المللی قطر که یکی از پیکارهای گزینشی این بازی هاست اعزام شدند.
۷ ملی پوش وزنه برداری ایران قرار است دراین مسابقات تنها وزن کشی و آزمایش دوپینگ بدهند.
پیمان جان ملی پوش اردبیلی تیم وزنه برداری ایران شرایط مهیا شده برای ۱۶ وزنه برداری که در اردوی تیم ملی حضور داشتند ، مطلوب دانست و گفت : اردونشینان در طول ۲۱ روز حضور در اردوی آمادگی تیم ملی تمرینات خوبی را زیر نظر کادر فنی تیم ملی پشت سر گذاشتند که با اعزام هفت ملی پوش کشورمان به قطر ، این مرحله اردو تعطیل شد که با بازگشت ملی پوشان کشورمان از دوحه مرحله دوم اردوی تیم ملی برای شرکت در رقابتهای آسیایی ازبکستان که اسفند ماه سال جاری برگزاری می شود ، بار دیگر در آکادمی ملی المپیک دایر خواهد شد.
جان که پس از بازگشت از ریاض محل برگزاری مسابقات جهانی عربستان اندکی از ناحیه کتف دچار مصدومیت شده بود ، گفت : پس از بازگشت از ریاض و اندکی استراحت با اینکه از ناحیه کتف دچار مصدومیت شده بودم به دعوت سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در اردوی تیم ملی حضور یافتم و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم .
او افزود : مهدی کرمی دیگر ملی پوش دسته ۱۰۹ کیلوگرم کشورمان در این مرحله از اردو حضور نداشت و به جای این وزنه بردار مسعود ممیوند در اردو حاضر بود.
این وزنه بردار اردبیلی که حضوردر بازی های المپیک پاریس را از دست داده است ، حضور مهدی کرمی در یک دسته پایین تر را تایید کرد و گفت :‌ طبق تصمیم کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران ، کرمی به یک دسته پایین تر خواهد آمد تا شانس خود را برای شرکت در بازی های المپیک پاریس در دسته ۱۰۲ کیلوگرم بیازماید.
ملی پوش اردبیلی کشورمان در باره حضورش در رقابتهای آسیایی ازبکستان اظهارداشت : من به همراه دیگر وزنه برداران دسته ۱۰۹ کیلوگرم دعوت شده به اردوی تیم ملی تمرینات خود را انجام خواهیم داد و هروزنه برداری که از آمادگی بهتری برخوردار باشد به این مسابقات اعزام خواهد شد.
او از حضور سهراب مرادی در جمع کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران استقبال کرد و گفت: مرادی یک وزنه بردار ثابت شده در عرصه وزنه برداری جهان است. او که صاحب چندین مدال جهانی و المپیک است به تازگی به جمع کادر فنی تیم ملی اضافه شده است و کار با ملی پوشان را آغاز کرده است ، به نظر من مرادی که از تجربیات بسیاری در عرصه حضور در رقابتهای جهانی و بازی های المپیک برخوردار است ، اندکی از این تجارب را در اختیار ملی پوشان قرار داده است ، کار خود را انجام داده است.
جان در خصوص حضورش در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران اظهارداشت : امسال به علت کاهش تیم های شرکت کننده در لیگ نتوانستم در لیگ وزنه بزنم و امیدوارم در فصل آینده لیگ تیم های بیشتری در این رشته ورزشی سرمایه گذاری کنند تا تمامی ملی پوش در آن شرکت کنند.
ملی پوش وزنه برداری ایران در پایان به عدم پرداخت ۵۰ درصد از مبلغ قرارداد سال گذشته اش با تیم سایپا اشاره کرد و گفت : با گذشت چندین ماه از پایان فصل گذشته لیگ ، متاسفانه مسوولان باشگاه سایپا تاکنون ۵۰ درصد مبلغ قرارداد وزنه برداران این تیم در فصل گذشته را پرداخت نکرده اند که امیدوارم این مبلغ هر چه زودتر پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید