حسن روحانی گفت: ما اسلام رحمت و رحمانی را قبول داریم که مورد نظر پیامبر اسلام و ائمه هدی بود. اسلامی که در آن پیامبر (ص)، دخترکشی را رذیلت و تکریم زن را فضیلت می‌داند.

: رئیس‌جمهور سابق ایران در دیدار با مسئولان دولت سابق که در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) انجام شد، به نقش برجسته سه زن در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: خدیجه کبری (س) در مقطع بنیانگذاری اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) در دفاع از امامت و به عنوان واسطه نبوت و امامت و زینب کبری (س) بعد از واقعه عظیم کربلا در تبیین شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش نقش بسیار ارزشمندی ایفا کردند. این نشان می‌دهد که زن از دیدگاه اسلام چه جایگاه مهمی دارد.

وی افزود: ما اسلامی را قبول داریم که در آن زن مایه مباهات جامعه است و می‌تواند برای زنان و مردان الگو باشد؛ چنانکه حضرت فاطمه اطهر (س) الگوی همه ما مسلمان‌هاست. ما اسلام رحمت و رحمانی را قبول داریم که مورد نظر پیامبر اسلام و ائمه هدی بود. اسلامی که در آن پیامبر (ص)، دخترکشی را رذیلت و تکریم زن را فضیلت می‌داند.

حسن روحانی، در ادامه جلسات دوره‌ای خود با مسئولان دولت سابق، روز گذشته با جمعی از استانداران کابینه‌های یازدهم و دوازدهم دیدار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید