🔹رضا تقی‌پور، نماینده مردم تهران درباره استفاده از فناوری‌های نوین در جهت توسعه عدالت آموزشی در برنامه هفتم توسعه، گفت: سال ۷۹ بازدیدی از کشور هند داشتیم. به دلیل آن که کشور هند فناوری های فضایی را خوب توسعه داده و خودش سازنده ماهواره بود، حتی در روستاهای این کشور که نه ارتباط زمینی وجود دارد و نه امکان اعزام معلم، از طریق ماهواره و صرفا با یک گیرنده، مدارس ابتدایی تا سطوح بالا را در روستاها به این شیوه توسعه داده‌اند آن هم با وجود فقری که در آن زمان در این کشور وجود داشت.

🔹وزیر اسبق ارتباطات عنوان کرد: این اتفاق می تواند در هرجای دیگر مصداق داشته باشد بخصوص اکنون که فناوری های نوین آموزشی بسیار پیشرفت کرده و شکل‌های جدیدتری از طریق پلتفرم‌های مبتنی بر اینترنت و فضای مجازی به خود گرفته البته خیلی از این فعالیت ها نیازمند یک منطق اقتصادی است تا برای بخش خصوصی مقرون به صرفه باشد و به کمک دولت بیاید.

🔹ما نیازمند یک هوشمندی از جانب وزارت آموزش و پرورش هستیم تا ظرفیت مجموعه‌های بخش خصوصی را جذب کند، برای مثال در موضوع پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، در فیلیمومدرسه اتفاق بسیار خوبی رقم خورده و عامل گسترش پوشش آموزش آنلاین در شهرهای دور و کم‌جمعیت یا مناطق محروم که شاید دسترسی به برخی محتواهای آموزشی نداشته باشند، از طریق شبکه اینترنت شده است. حتی در زمان نیاز و ضرورت برخی گروه‌های جهادی با ایجاد امکانات استفاده در مدارس یا مساجد، محتوای آموزشی مورد نیاز را به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان مناطق محروم قرار می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید