🔹دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که در سال ٢٠٢٠، انتخابات را به جو بایدن از دموکرات ها واگذار کرد، در شروع انتخابات درون گروهی توانست اولین ایالت را فتح کند. او در آیووا توانست در سرمای منفی ١٣ درجه با ۵١ درصد آرا، از سایر رقبای جمهوری خواه خود پیشی بگیرد و به نوعی برای رقبایش قدرت نمایی کند.

🔹پیروزی او در مناطقی به دست آمد که پیش بینی ها این بود که نیکی هیلی احتمالا در آن مناطق رای به دست آورد اما او توانست رای مناطق معتدلی چون حومه شهرها را هم به دست آورد. حالا سوال این است که آیا ترامپ را می توان متوقف کرد یا نه؟ ترامپ هم زمان که در انتخابات حضور پیدا کرده است، در چندین دادگاه نیز باید حاضر شود و پاسخگوی اتهاماتش شود.

🔹هیچ دادگاهی نمی تواند ترامپ را متوقف کند، مگر دادگاه هایی که او را متهم به شورش کرده اند. مطابق با بند سوم متمم چهارده قانون اساسی، فردی که متهم به شورش شود، حق حضور در پست های فدرالی ندارد. ترامپ متهم به شورش در ششم ژانویه ٢٠٢١ است، زمانی که مردم را تحریک کرد که به کنگره بروند و نتیجه انتخابات را ابطال کنند.

🔹به همین منظور ممکن است، پای دیوان عالی این کشور به ماجرا باز شود. البته این برای ترامپ بد نیست. دیوان عالی در حال حاضر ٩ عضو دارد که ۶ عضو آن محاظفه کار هستند و می توانند ترامپ را از تله های انفجاری دموکرات ها نجات دهد و یک بار برای همیشه تکلیف ترامپ را مشخص کند. گفتنی است که از ۶ قاضی محافظه کار دیوان آمریکا، ٣ تن منصوب خود او هستند

دیدگاهتان را بنویسید