خسرو کفیلی

کمیته ملی المپیک یک فرصت دیگر به فدراسیون وزنه برداری برای اعزام تیمی کامل از ملی پوشان وزنه برداری مرد ایران به بازی های آسیایی هانگ ژو داد.
ستاد عالی بازی های آسیایی هانگ ژو در آخرین نشست خود که با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ، محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک ، اعضای این ستاد و مسوولان فدراسیون وزنه برداری برگزار شد ، پس از ارائه توضیحات مهم در باره حریفان ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در اوزان مختلف ، از شمار ملی پوشان مرد و زن کشورمان به این بازی ها کاست.
پیش از این قرار بود تیم ملی وزنه برداری مردان و زنان ایران با هفت وزنه بردار مرد به نام های حسین سلطانی ، رضا دهدار ، امیر حقوقی ، مهدی کرمی ، امیر عزیزی ، آیت شریفی و علی داودی و سه وزنه بردار زن به نام های سیده الهام حسینی ، فاطمه کشاورز و زینب شیخ ارباب در این بازی ها شرکت کند که اعضای ستاد عالی بازی های آسیایی هانگ ژو پس از بررسی های به عمل آمده که نشان از کاهش شانس وزنه برداران کشورمان برای کسب مدال از این رویداد مهم قاره ای بود از شمار نفرات اعزامی دو تیم کاست و آن را به پنج وزنه بردار مرد و دو زن تقلیل داد.
با وجود مخالفت مسوولان فدراسیون وزنه برداری نسبت به کاهش نفرات اعزامی به بازی های فوق و معرفی بهداد سلیمی به عنوان نماینده این فدراسیون به منظور رایزنی با اعضای اصلی ستاد عالی بازی آسیایی هانگ ژو ، این ستاد یک فرصت دیگر به فدراسیون وزنه برداری داد.
ستاد عالی بازی های آسیایی هانگ ژو بازگشت سهمیه ملی پوشان مرد و زن کشورمان برای شرکت در رقابتهای وزنه برداری این بازی ها را منوط به کسب نتایج مطلوب از سوی وزنه برداران کشورمان در رقابتهای جهانی عربستان که حکم گزینشی بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را نیز دارد، کرده است.
با اینکه اعضای ستاد عالی بازی های آسیایی هانگ ژو قصد داشتند از شمار مربیان اعزامی تیم های ملی وزنه برداری مردان و زنان ایران به این بازی ها نیز بکاهند ولی توضیحات ارائه شده از سوی مسوولان فدراسیون وزنه برداری آنان را متقاعد کرد که همچنان سه مربی مرد و دو مربی زن به این بازی ها اعزام شوند.
اکنون با اعلام رسمی کاهش شمار وزنه برداران مرد و زن کشورمان به بازی های آسیایی هانگ ژو و تاثیر نامطلوب روحی و روانی کادرهای فنی تیم های ملی وزنه برداری مردان و زنان کشورمان و حاضران در اردوهای آمادگی دو تیم تمامی نگاه ها به رقابتهای جهانی عربستان که ماه آینده برگزار خواهد شد ، دوخته شده است.
نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که از کاهش سهمیه کشورمان ناراحت است ، دراین باره گفت : طبق صحبت‌های قبلی قرار بر این شد که وزنه‌برداری با هفت ورزشکار در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کند، البته صحبت‌هایی مبنی بر کاهش سهمیه مطرح شده که به نظرم اصلاً منطقی نیست. برای اعزام به هانگژو عملکرد وزنه‌برداران در مسابقات جهانی ملاک قرار گرفته شده که کاملاً تصمیم غیرفنی است چرا که ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی متفاوت است.
رقابتهای جهانی عربستان که مهمترین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز بشمار می رود و پیش بینی می شود با حضور تمامی وزنه برداران برتر جهان که شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند برگزار خواهد شد ، میدان بسیار سختی برای ملی پوشان وزنه برداری کشورمان بشمار می رود که عدم دست یافتن به نتایج مطلوب در این رقابت ها موجب می شود که وزنه برداری ایران با ۵ وزنه بردار مرد و دو زن در مهمترین رویداد ورزشی قاره آسیا شرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید