خسرو کفیلی

حضور در کنار بزرگان وزنه برداری ایران در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان انگیزه مرا دو چندان کرده است .
آیت شریفی یکی از سه وزنه بردار فوق سنگین حاضر دراردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی با بیان این مطلب گفت : زمانی آرزوی من حضور در کنار بزرگانی همچون سهراب مرادی با داشتن تجارب و مدال های رنگارنگ بود که اکنون محقق شده است و من از این موضوع بسیار خوشحال هستم .
برخلاف برخی وزنه برداران جوان که مدعی هستندکه اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران می بایست مختص وزنه برداران جوان باشد من معتقدم که حضور وزنه برداران با تجربه در این اردوها انگیزه وزنه برداران را دوچندان می کند.
شریفی در باره رقابت با علی داودی و علیرضا یوسفی دو ملی پوش دیگر فوق سنگین وزنه برداری ایران در اردوی آمادگی تیم ملی اظهارداشت : یوسفی با اینکه از نظر سنی از من کوچکتر است ولی تجربه خوبی از حضوردر رقابتهای جهانی و آسیایی دارد ، داودی نیز با داشتن تجربه بسیار و مدال نقره بازی های المپیک یکی از بهترین های این وزن است . من به جای رقابت با آنان از تجارب آنان بهره می گیرم و به آن افتخار می کنم .
ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران با ابراز رضایت از تغییرات صورت گرفته در کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان و سپردن هدایت این تیم به نواب نصیرشلال اظهارداشت : تفاوت بسیاری بین علی حسینی و نصیرشلال در امر مربیگری است.
من اصلا عملکرد علی حسینی را قبول نداشتم چرا که او بین وزنه برداران تفاوت قائل می شد ولی نصیرشلال به همراه دو دستیارش بهمن زارع و وحید ربیعی بین وزنه برداری که هیچ مدال ندارد و وزنه برداری که ویترین افتخاراتش پر از مدال های رنگارنگ است در اردوی آمادگی تیم ملی هیچ فرقی نمی گذارد.
زمانی که من بر روی تخته تمریناتم را انجام می دهم یکی از مربیان بالای سر من است که این امر حس خوبی در من ایجاد می کند.
او به زمان برگزاری رکوردگیری از دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای انتخاب نفرات اعزامی به رقابتهای آسیایی کره جنوبی گفت : کادر فنی تیم ملی روز چهارم اردیبهشت ماه از وزنه برداران دعوت شده به اردو رکوردگیری به عمل خواهند آورد.
از میان دعوت شدگان چهار وزنه بردار جوان هستند و خود را برای شرکت در رقابتهای پیش رو آماده می کنند و بقیه وزنه برداران در این رکوردگیری شرکت خواهند کرد.
من نیز تمام تلاش خود را انجام خواهم داد تا یکی از دو وزنه بردار فوق سنگین اعزامی به رقابتهای آسیایی کره جنوبی باشم .
شریفی در ادامه به رقابتهای پیش رو اشاره کرد و گفت : پس از رقابتهای آسیایی کره جنوبی، نوبت به برگزاری پیکارهای جهانی و بازی های آسیایی هانگ ژو می رسد که هر سه این رویداد حکم گزینشی بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دارند.
با توجه به اهمیت این رقابتها ، تمامی دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران تمام تلاش خود را خواهند کرد تا با بهترین حدنصابها به عضویت تیم ایران در آیند.
او به اعزام تیم ایران با ترکیب کامل به رقابتهای آسیایی اشاره کرد و گفت : پیش از این و در زمان ریاست علی مرادی در فدراسیون وزنه برداری ، ملی پوشان حتی امید نداشتند که به یک رویداد آسیایی و یا جهانی اعزام شوند ولی از زمانی که سجاد انوشیروانی هدایت این فدراسیون را برعهده گرفته است ، تیم های ملی وزنه برداری ایران در رده های گوناگون سنی به تمامی رقابتها اعزام شده اند.
انوشیروانی جزو خانواده وزنه برداری است و دراین مدت به خوبی عمل کرده است و من برای او آرزوی موفقیت بیشتر می کنم .
هدف اصلی رییس جدید فدراسیون وزنه برداری ، رساندن وزنه برداری ایران به جایگاه اصلی اش است .
او در این مدت بزرگان این رشته ورزشی را دور هم جمع کرده است تا با استفاده از تجارب آنان به این هدف دست یابد

دیدگاهتان را بنویسید