خسرو کفیلی

با انتخاب سهراب مرادی به عنوان مربی تیم ملی وزنه برداری ایران زمزمه هایی مبنی بر تغییرات در کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان به گوش می رسد.
با اینکه کمتر از ۱۰ ماه از صدور حکم سرمربیگری نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران توسط سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری گذشته است ولی پیش از این نیز شاهد تغییراتی در بین دستیاران نصیرشلال بودیم .
نصیرشلال که با رای اعتماد اعضای مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری به ریاست فدراسیون وزنه برداری ، بلافاصله حکم سرمربیگری اش را از انوشیروانی دریافت کرد تاکنون هدایت ملی پوشان وزنه برداری کشورمان را در سه رویداد قاره ای ، جهانی و بازی های آسیایی هانگ ژو برعهده داشته است .
رقابتهای آسیایی کره جنوبی ، پیکارهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو سه رقابتی بودند که نصیرشلال به همراه دستیارانش هدایت تیم کشورمان را برعهده داشت که نتایج حاصله چندان انتظارات را برآورده نکرد.
نصیرشلال که در کارنامه افتخاراتش دوران قهرمانی اش کسب مدال طلای بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن مشاهده می شود ، نخست از بهمن زارع مربی سابق تیم های ملی وزنه برداری ایران در رده های گوناگون سنی و دستیار سابق یوردان گئورگی ایوانف مربی بلغارستانی و وحید ربیعی مربی سابق تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران و دستیار انوشیروانی به عنوان دستیارانش استفاده کرد که با انتصاب ربیعی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری ، احسان دارابیگی ملی پوش سابق وزنه برداری کشورمان جانشین ربیعی در تیم ملی وزنه برداری ایران شد.
با پایان رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو که نتایج حاصله چندان مناسب نبود و تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای بین المللی قطر که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد و غیبت شماری از ملی پوشان در این اردو ، به یک باره نام سهراب مرادی به عنوان یکی از گزینه های حضور در کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری مطرح شد.
مرادی دارنده چندین مدال طلای جهانی و المپیک که چندی پیش و به هنگام اعزام تیم ملی وزنه برداری ایران به رقابتهای جهانی عربستان به یک باره از دنیای قهرمانی کناره گیری کرد ، با انصراف از پیشنهاد عضویت در کمیته فنی ، علاقه مندی خود را به حضور در کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران اعلام و حکم مربیگری او بلافاصله صادر شد.
با انتصاب قهرمان ارزنده وزنه برداری ایران به عنوان دستیار نصیرشلال ، اکنون باید انتظار تغییر دیگری در کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران و یا تنها اضافه شدن مرادی به جمع اعضای کادر فنی تیم ملی بود.
انتصاب مرادی به عنوان مربی تیم ملی وزنه برداری ایران با حمایت حسین رضازاده رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری صورت گرفته است ولی این کمیته هنوز در حضوص تغییر در کادر فنی تیم ملی ابراز نظر نکرده است.
اعضای کمیته فنی تیم ملی وزنه برداری ایران فردا در حالی با حضور تمامی اعضا نشست خود را در محل فدراسیون وزنه برداری برگزار خواهند کرد که به نظر می رسد یکی از مباحث دستور کار این نشست تغییر در کادر تیم ملی وزنه برداری ایران باشد.
اعضای این کمیته همچنین در این نشست در باره عملکرد کادر فنی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران نظر خود را بیان خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید