خسرو کفیلی

ترکیب تیم های ملی وزنه برداری مردان و زنان ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان تا ۲۰ مرداد ماه سال جاری مشخص خواهد شد.
سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری ضمن اشاره به تشکیل اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری مردان و زنان کشورمان در بابلسر و تهران با بیان این مطلب گفت : کادرهای فنی تیم های ملی وزنه برداری مردان و زنان کشورمان با توجه به زمانی که در اختیار دارند ، تا روز ۲۰ مرداد ماه سال جاری پس از رکوردگیری اسامی نفرات اعزامی به رقابتهای جهانی عربستان را اعلام خواهند کرد.
شمار ملی پوشانی که در رقابتهای جهانی عربستان شرکت خواهند کرد بستگی به نظر کادر های فنی دو تیم دارد.
او با ابراز رضایت از روند رو به رشد دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری مردان ایران اظهارداشت: با توجه به تشکیل اردوهای آمادگی ممتد و تلاش کادر فنی تیم ملی و دعوت شدگان به اردو، روند پیشرفت حدنصابهای ملی پوشان کشورمان محسوس است و کادر فنی تیم ملی از این روند رضایت دارند.
وی با اشاره به حضور ۱۲ وزنه بردار در اردوی آمادگی تیم ملی در بابلسر در باره وضعیت علیرضا یوسفی ملی پوش فوق سنگین کشورمان که در رقابتهای آسیایی کره جنوبی از ناحیه دست دچار مصدومیت شد ، گفت : یوسفی تمرینات سبک خود را آغاز کرده است و تا ۱۵ روز دیگر زیر وزنه خواهد رفت .
این وزنه بردار شرکت در رقابتهای جهانی عربستان را از دست داده است ولی در خصوص حضورش در ترکیب تیم ایران برای شرکت در رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو این کادر فنی تیم ملی است که تصمیم گیری خواهد کرد.
انوشیروانی در باره چگونگی وضعیت ملی پوشان کشورمان برای کسب حداکثر سهمیه برای شرکت در بازی های المپیک پاریس گفت : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در بخش مردان این شانس را برای تمامی ملی پوشان کشورمان که امید حضور در این بازی ها را دارند فراهم خواهد کرد تا آنان در رقابتهای گزینشی شرکت کنند تا بتوانیم سه سهمیه حضور در این بازی ها را کسب کنیم .
فدراسیون وزنه برداری دربخش مردان نه به کسب سهمیه بلکه به کسب مدال در این بازی ها می اندیشد.
در بخش بانوان نیز این چنین است و من امیدوارم بیشتر از یک سهمیه در این بازی ها داشته باشیم .
رییس فدراسیون وزنه برداری به تشکیل اردوی آمادگی ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در عربستان پس از پایان رقابتهای جهانی اشاره کرد و گفت : با هماهنگی های به عمل آمده ملی پوشان وزنه برداری دختر و پسر ایران پس از پایان رقابتهای جهانی عربستان در این کشور اردو خواهند زد و تمریناتشان را تا آغاز بازی های آسیایی هانگ ژو ادامه خواهند داشت.
او از برگزاری نشست هم اندیشی با حضور روسای هیات های وزنه برداری استان های مختلف پس از بازی های آسیایی هانگ ژو خبر داد و گفت :‌ ما قصد داریم برای استفاده از تفکرات روسای هیات های وزنه برداری استان ها نشستی را برگزار کنیم و در پایان این نشست از طرح های این روسا در راستای گسترش و رشد این رشته ورزشی در کشور استفاده کنیم .
رییس فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به برخی از انتقادات نسبت به برگزاری همزمان رقابتهای وزنه برداری قهرمانی ایران در رده های گوناگون سنی و تغییر انتخاب برترین تیم ها از امتیازی به مدالی در اردبیل اظهارداشت : ما دلایل مختلفی برای انجام این کار داشتیم . نخست اینکه با توجه به اینکه در سال ما قبل از المپیک قرار داریم و حجم بسیاری از مسابقات را پیش رو داریم نسبت به برگزاری همزمان این مسابقات اقدام کردیم . ضمن آنکه ما می بایست تا پیش از تیر ماه این مسابقات را برگزار می کردیم.
هدف ما از تغییر در نحوه امتیاز دهی تیم های شرکت کننده به این خاطر بود که رقابتها را از نظر کیفی ارتقا دهیم .
پیش از این شاهد آن بودیم که یک وزنه بردار نوجوان برای کسب امتیاز در هر سه رده سنی شرکت می کرد به همین خاطر ما معیار تیم های برتر را کسب مدال قرار دادیم .
انوشیروانی در پایان گفت : از این به بعد رقابتهای وزنه برداری قهرمانی کشور در رده های سنی نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان حکم انتخابی تیم های ملی را خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید