خسرو کفیلی

باشگاه فولاد خوزستان در فصل آینده لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران تیمداری نخواهد کرد.
فولادی ها که طی دو فصل حضور در لیگ های وزنه برداری جوانان و بزرگسالان باشگاه های کشور عناوین قهرمانی و سومی را کسب کرد ، امسال نیز بسان سال گذشته در این لیگ سرمایه گذاری نخواهد کرد.
حمید رشیدی سرمربی سابق تیم وزنه برداری فولاد خوزستان که در دوران مدیرعاملی آذری و گرشاسبی بر این باشگاه هدایت این تیم را در لیگ های وزنه برداری برعهده داشت ، گفت : امسال نیز با مسوولان باشگاه فولاد خوزستان رایزنی های را برای سرمایه گذاری این باشگاه در فصل آینده لیگ وزنه برداری انجام دادم ولی شواهد حاکی از آن است که این باشگاه امسال نیز قصد ندارد در لیگ شرکت کند.
او با اشاره به هزینه تیمداری باشگاه فولاد خوزستان در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور اظهارداشت : باشگاه فولاد خوزستان در صورت تخصیص تنها ۵ میلیارد تومان می تواند تیمی قدرتمند در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور داشته باشد که برای کسب عنوان قهرمانی رقابت کند.
بااینکه دست اندرکاران این باشگاه علاقه مند به این رشته المپیکی که قهرمانان بسیاری در سطح استان دارند ، هستند و این موضوع را در دیدار با سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری نیز عنوان کرده اند ولی فصل آینده لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور بدون حضور نماینده باشگاه فولاد خوزستان انجام خواهد شد.
رشیدی با اشاره به دیدار رییس فدراسیون وزنه برداری با مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و مسوولان باشگاه فولاد این استان برای جلب نظر آنان برای شرکت در فصل آینده لیگ اظهارداشت : انوشیروانی دیدارهایی را با مسوولان ورزش استان و باشگاه فولاد انجام داد ولی به نظر من تنها دیدار کافی نبود بلکه باید فردی مامور پیگیری می شد تا زمینه حضور این باشگاه را در لیگ فراهم می کرد که این چنین نشد.
رییس فدراسیون وزنه برداری همچون علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی می بایست عمل می کرد و زمینه حضور قدرتمند باشگاه هایی همچون فولاد را در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور فراهم می کرد.
سرمربی سابق تیم وزنه برداری فولاد خوزستان به بدهی مالی باشگاه هایی همچون سایپا و ذوب آهن اصفهان به وزنه برداران شان اشاره کرد و گفت :‌ شنیده ها حاکی از آن است باشگاه های متمولی همچون سایپا و ذوب آهن تنها بخشی از مبلغ قرارداد سال گذشته وزنه برداران خود را پرداخته اند و اکنون به آنان بدهی دارند در صورتی که این امر صحت داشته باشد این امکان وجود دارد که این دو باشگاه در لیگ وزنه برداری شرکت نکنند و لیگ وزنه برداری با شرکت دو تیم خوزستانی مناطق نفت خیز جنوب و ملی حفاری اهواز و سه تیم نظامی نیروی زمینی ، نیروی هوایی و پدافند هوایی برگزار شود.
پیش این نیز باشگاه های معتبری همچون پیکان ، آتش تشانی ، پیام و … در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران حضور داشتند که هر یک به دلایلی دیگر در این رشته ورزشی سرمایه گذاری نمی کنند.
او تصریح کرد : برای ایجاد زمینه حضور باشگاه ها در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور باید زیرساختارهای مناسب را در این باشگاه ها ایجاد کرد.
من مطمئن هستم اگر در باشگاه فولاد خوزستان همچون باشگاه های مناطق نفت خیز جنوب خوزستان و ملی حفاری اهواز یک سالن مختص وزنه برداری وجود داشت ، باشگاه فولاد نیز در لیگ وزنه برداری تیمداری می کرد.
دو باشگاه مناطق نفت خیز جنوب و ملی حفاری اهواز ده ها سال است که در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور حضور داشته اند و این تنها به خاطر داشتن زیرساختارهای مناسب است ضمن آنکه این دو باشگاه زمینه اشتغال وزنه برداران خود را نیز فراهم کرده اند.
او در باره افت وزنه برداری خوزستان که زمانی یکی از قطبهای وزنه برداری ایران بشمار می رفت نیز گفت : متاسفانه باید بگویم که اختلافاتی در هیات وزنه برداری استان و باشگاه ها مشاهده می شود که این امر موجب افت وزنه برداری در استان شده است.
ضمن آنکه اولویت مسوولان هیات وزنه برداری استان اکنون آموزش است

دیدگاهتان را بنویسید