خسرو کفیلی

از میان چهار وزنه بردار دختر حاضر در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران ، هر وزنه برداری که در شرایط خوبی قرار داشته باشد به رقابتهای جهانی عربستان اعزام خواهند شد.
کوروش باقری مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان با بیان این مطلب گفت : با کناره گیری زینب شیخ الاسلام و پریسا نورعلی از اردوی آمادگی تیم ملی هم اکنون چهار وزنه بردار دختر به نام های الهام حسینی ، الهه رزاقی ، فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی در اردو حضوردارند و خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان که ماه آینده در ریاض برگزار می شود ، آماده می کنند.
او در باره علت کناره گیری شیخ الاسلام و نورعلی با نزدیک شدن به زمان اعزام تیم کشورمان به رقابتهای جهانی عربستان اظهارداشت : شیخ ارباب و نورعلی دو ملی‌پوش بانوان ایران با درخواست خود از جمع اردونشینان جدا شدند و به این ترتیب در مسابقات جهانی حضور نخواهند داشت.
مشاور فنی تیم‌های ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان در این باره گفت: این دو وزنه بردار از قبل هم کمی آسیب‌دیدگی داشتند و صبح امروز و پس از برگزاری تمرین درخواست کردند تا در اردو حضور نداشته باشند. این دو وزنه‌بردار اعلام کردند که به مسابقات جهانی عربستان نخواهند رسید و اگر کادر فنی اجازه می‌دهد، آنها از جمع اردونشینان جدا شوند که این درخواست پس از بررسی با موافقت روبه‌رو شد.
باقری در باره شمار وزنه برداران دختر کشورمان در رقابتهای جهانی نیز گفت : مسوولان فدراسیون وزنه برداری این اجازه را به من داده اند تا در خصوص شمار وزنه برداران اعزامی به رقابتهای فوق تصمیم گیری کنم .
هر وزنه برداری که در شرایط خوبی قرار داشته باشد به این مسابقات اعزام خواهد شد این تعداد می تواند یک نفر و یا هر چهار نفر باشد.
او در باره شرایط حاضران در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان اظهارداشت : متاسفانه باید بگویم ملی پوشان در زمانی که اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران را به علت شرکت تیم نوجوانان و جوانان کشورمان در رقابتهای آسیایی هندوستان تعطیل شده بود با افت رکورد و مصدومیت هایی بار دیگر در اردوی تیم ملی حضور یافتند که این امر تاثیر منفی در میزان آمادگی آنان داشت.
باقری در باره چگونگی قرار گرفتن ملی پوشان وزنه برداری دختر ایران در گروه های مختلف رقابتهای جهانی عربستان بیان کرد : با توجه به حدنصاب های وزنه برداران دختر کشورمان می توانم بگویم که در صورت اعزام چهار وزنه بردار دختر کشورمان به این مسابقات ، آنان در گروه های سی و بی قرار خواهند گرفت.
بدون تردید مسابقات جهانی عربستان با توجه به اینکه مهمترین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس خواهد بود ، از نظر تعداد وزنه برداران شرکت کننده یکی از شلوغ ترین مسابقات در ده های اخیر خواهد بود به همین خاطر معتقدم که هیچ یک از وزنه برداران دختر کشورمان در گروه آ قرار نخواهند گرفت.
مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان گفت : با این وجود ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد بهترین نتیجه را از رقابتهای جهانی بدست آوریم .
باقری در باره چگونگی حضور وزنه برداران دختر کشورمان در بازی های آسیایی هانگ ژو نیز گفت : وزنه برداران دختر کشورمان پس از بازگشت از ریاض بلافاصله در اردویی که در تهران دایر خواهد شد حاضر خواهند شد و تمریناتشان را پی می گیرند و در صورتی که کمیته ملی المپیک با اعزام سه وزنه بردار دختر کشورمان به این بازی ها موافقت کرد با این تعداد وزنه بردار به هانگ ژو خواهیم رفت.
او در باره چگونگی حضور تیم وزنه برداری جوانان دختر ایران در رقابتهای جهانی این رشته که آبان ماه سال جاری در مکزیک برگزار خواهد شد نیز گفت : با توجه به بعد مسافت و هزینه سنگین تیم وزنه برداری جوانان دختر کشورمان با تعداد وزنه بردار محدود در این مسابقات شرکت خواهد کرد.
باقری تصریح کرد : به هنگام تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان دختر کشورمان از برخی از وزنه برداران نوجوان و بزرگسال نیز برای شرکت در اردو دعوت خواهیم کرد .
این مرحله از اردو ، نخستین مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران برای شرکت در رقابتهای آسیایی تاشکند که اسفند ماه سال جاری برگزار می شود ، نیز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید