خسرو کفیلی

با انتشار استارت لیست مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در عربستان دو ملی پوش کشورمان بر روی کاغذ طلایی هستند.
فدراسیون بین المللی وزنه برداری با نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی مردان و زنان جهان در ریاض عربستان ، اسامی وزنه برداران و حدنصاب های اعلام شده از سوی آنان و گروه بندی صورت گرفته را منتشر کرد که در این بین از میان ۱۰ ملی پوش کشورمان تنها رسول معتمدی یکی از دو وزنه بردار ایران در دسته ۱۰۲ کیلوگرم که در گروه دی قرار گرفت دیگر وزنه برداران کشورمان در گروه آ برای کسب مدال به رقابت با حریفانشان می پردازند.
نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران به تازگی با خط کشیدن بر نام امیر عزیزی و سید ایوب موسوی از حسین سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم، مصطفی جوادی دردسته ۸۹ کیلوگرم ، امیر حقوقی و محمدزارعی در دسته ۹۶ کیلوگرم ، رسول معتمدی و رضا دهدار در دسته ۱۰۲ کیلوگرم ، مهدی کرمی و پیمان جان در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و آیت شریفی و علی داودی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم به عنوان نفرات اعزامی کشورمان به رقابتهای جهانی عربستان نام برده بود.
در میان حدنصاب های اعلام شده از سوی وزنه برداران کشورمان ، امیر حقوقی در دسته غیر المپیکی ۹۶ کیلوگرم و رضا دهدار در دسته المپیکی ۱۰۲ کیلوگرم بیشترین حدنصاب را اعلام کرده اند که این امر نشان از شانس بیشتر آنان برای کسب مدال طلا از این رویداد جهانی که مهمترین رقابت گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز هست ، می باشد.
حقوقی در رقابتهای دسته ۹۶ کیلوگرم با حدنصاب ۳۹۲ کیلوگرم در رده نخست قرار دارد و علی ابراهیم کریم از مصر با دو کیلوگرم اختلاف در رده دوم ایستاده است.
محمد زارعی دیگر وزنه بردار کشورمان در این دسته با حدنصاب ۳۷۲ کیلوگرم به همراه وزنه بردارانی از کشورهایی همچون ارمنستان ، مصر ، عراق ، کره جنوبی و … به رقابت خواهد پرداخت.
رضا دهدار وزنه بردار رامهرمزی دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان و دارنده چندین مدال جهانی و آسیایی در حضور وزنه بردارانی همچون فارس الباخ از قطر ، هوان هوا لیو از چین ، گاسپاریان و کاراپتیان از ارمنستان با حدنصاب ۴۰۶ کیلوگرم شانس اول کسب مدال طلا در این دسته بشمار می رود.
رسول معتمدی دیگر وزنه بردار کشورمان در این دسته که به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته است با حدنصاب مجموع ۳۳۰ کیلوگرم تنها برای آنکه نامش در بین شانس های حضور در بازی های المپیک پاریس وجود داشته باشد در این مسابقات شرکت می کند ، به روی تخته می رود.
حسین سلطانی تنها وزنه بردار طلایی ایران در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که چندی پیش در شهر جینجو برگزار شد ، این بار نیز در دسته ۸۱ کیلوگرم به روی تخته خواهد رفت.
این وزنه بردار با حدنصاب ۳۵۸ کیلوگرم پایین تر از اسکار مارتینز وزنه بردار ایتالیایی که حدنصاب ۳۶۰ کیلوگرم را اعلام کرده است قرار دارد.
وزنه بردارانی از کشورهای کلمبیا، جمهوری آذربایجان ، ارمنستان و بلغارستان نیز در این دسته حضوردارند.
مصطفی جوادی که با کنار گذاشتن کیانوش رستمی تنها نماینده کشورمان در دسته ۸۹ کیلوگرم خواهد بود با حدنصاب مجموع ۳۸۷ کیلوگرم پس از کیدومار والنیلا از ونزوئلا، آنتونیو پیزولاتو از ایتالیا و تیان تائو از چین هر کدام ۳۹۰ کیلوگرم حدنصاب اعلام کرده اند در رده چهارم این دسته قرار دارد.
جوادی که در تمرینات بسیار خوب نشان داده است رقابت سختی را برای کسب مدال با ۱۰ وزنه بردار دیگر شرکت کننده در این دسته خواهد داشت.
رقابتهای دسته ۱۰۹ کیلوگرم با شرکت ۱۱ وزنه بردار برگزار خواهد شد که اکبر ژورائف و روسلان نورالدین اف دو وزنه بردار مشهور ازبکستانی با حدنصاب ۴۱۰ کیلوگرم بیشترین حدنصاب را اعلام کرده اند.
مهدی کرمی و پیمان جان دو وزنه بردار ایرانی نیز با حدنصاب های ۴۰۷ و ۴۰۱ کیلوگرم پس از دو وزنه بردار ازبک از شانس های کسب مدال در این دسته بشمار می روند.
آیت شریفی و علی داودی دو وزنه بردار فوق سنگین کشورمان در آخرین روز مسابقات جهانی عربستان به روی تخته می روند.
داودی و شریفی در رقابتهای دسته فوق سنگین این مسابقات که با شرکت هشت وزنه بردار برگزار خواهد شد با حدنصاب های ۴۵۵ و ۴۴۵ کیلوگرم پایین تر ازلاشا تالاخادزه از گرجستان که حدنصاب ۴۶۵ کیلوگرم ، گور میناسیان از بحرین و لالایان از ارمنستان که حدنصاب های ۴۶۰ کیلوگرم را اعلام کرده اند ، قرار دارند.
مسابقات وزنه برداری قهرمانی مردان و زنان جهان اواخر ماه جاری در ریاض عربستان برگزار خواهد شد و تیم ملی وزنه برداری مردان ایران با ۱۰ وزنه بردار و تیم دختران کشورمان با ۴ وزنه بردار در این رویداد شرکت خواهد کرد.
چهار وزنه بردار دختر ایران در گروه بی این مسابقات شرکت خواهند کرد.

ریحانه کریمی ، فاطمه کشاورز ، الهه رزاقی و الهام حسینی چهار وزنه بردار دختر کشورمان در این مسابقات خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید