خسرو کفیلی

حضور سهراب مرادی قهرمان جهان و المپیک در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران به منظور شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی برکت است.
بهمن زارع مربی تیم ملی وزنه برداری ایران با اشاره به دعوت از ۱۸ وزنه بردار به نام های علی داودی، آیت شریفی، علیرضا یوسفی، علی هاشمی، مهدی کرمی، امیر عزیزی، سهراب مرادی، رضا دهدار، رضا بیرالوند، کیانوش رستمی، ایوب موسوی، مصطفی جوادی، حسین سلطانی، حافظ قشقایی، علیرضا اسفندیاری، علیرضا معینی، مسعود ممیوند و پوریا اکبری به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که از اواسط ماه آینده آغاز می شود ، با بیان این مطلب گفت : حضور بزرگانی همچون سهراب مرادی در این اردو برای کادر فنی تیم ملی و دعوت شدگان به اردو برکت است .
این وزنه بردار چه از نظر اخلاقی و چه از نظر فنی زبانزد همگان است.
مرادی در ماه های گذشته پس از انجام عمل جراحی بر روی کتفش و گذراندن دوران نقاهت هم اکنون با آمادگی خوبی در اردو حضور یافته است و به همراه دیگر دعوت شدگان به اردو تمریناتش را انجام می دهد.
دستیار نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در باره وضعیت کیانوش رستمی دیگر ملی پوش وزنه برداری کشورمان که در ویترین افتخاراتش مدال های رنگارنگی وجود دارد ، اظهارداشت : با تعامل صورت گرفته با رستمی قرار شد این وزنه بردار همچنان تمریناتش را به تنهایی در زادگاهش انجام دهد و هر زمان که از او خواسته شود برای شرکت در رکوردگیری و دادن آزمایش در اردوی تیم ملی حضور یابد ، به جمع دعوت شدگان به اردو بپیوندد.
رستمی وزنه بردار بزرگی است که می تواند بار دیگر برای کشورمان در رقابتهای مختلف افتخار کسب کند.
او در باره عدم حضور رسول معتمدی دیگر ملی پوش وزنه برداری ایران در این مرحله از اردو نیز اظهارداشت : معتمدی وزنه بردار بزرگی است که به تازگی کتف مصدومش را به تیغ جراحان سپرده است و تمریناتش را با نظر کادرپزشکی انجام می دهد.
در باره معتمدی باید بگویم که پروسه مداوای این وزنه بردار زیر نظر کادر پزشکی انجام می شود.
این وزنه بردار هم اکنون به انجام فیزیوتراپی می پردازد و ما برای اینکه این وزنه برداردوباره دچار مصدومیت نشود منتظر نظر کادر پزشکی هستیم .
هرگاه این کادر تشخیص دهد که معتمدی می تواند در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران شرکت کند از او نیز برای حضور در اردو دعوت به عمل خواهیم آورد.
او افزود : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با آرامش برنامه های خود را پیش می برد ودر پنج هفته ای که در اختیار داریم تلاش خواهیم کرد ملی پوشان وزنه برداری ایران به آمادگی ایده آل برسانیم .
مربی تیم ملی وزنه برداری ایران در باره دیگر دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان که در میان آنان برخی از وزنه برداران جوان نیز مشاهده می شوند ، گفت : ما زمان را از دست داده ایم به نظر من ما باید زودتر از این به هنگام برگزاری اردوهای آمادگی تیم ملی از برخی از وزنه برداران جوان نیز برای شرکت در اردو دعوت می کردیم تا آنان به همراه ملی پوشان وزنه برداری کشورمان به تمرین بپردازند و از تجارب آنان استفاده و بر رکوردهای خود بیفزایند.
برخی از وزنه برداران دعوت شده به اردوی تیم ملی دوران جوانی را پشت سر گذاشته اند و وارد دوران بزرگسالی شده اند ولی حدنصابهای آنان هنوز پایین است به همین خاطر باید این فرصت را برای آنان ایجاد کرد تا بتوانند در کنار بزرگان این رشته ورزشی تمرینات سخت را پشت سر بگذارند و بر رکوردهای خود بیفزایند.
زارع به اعزام تیم ملی وزنه برداری ایران با ترکیب کامل در رقابتهای آسیایی کره جنوبی اشاره کرد و گفت : طبق نظر کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان و موافقت مسوولان فدراسیون وزنه برداری تیم ایران با ترکیب کامل در این مسابقات شرکت خواهد کرد .
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان با توجه به منافع ملی ، نام هر وزنه برداری که در کره جنوبی به روی تخته خواهد رفت و وزنه بزند در ترکیب تیم کشورمان قرار خواهد داد.
مربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان در ادامه اظهارداشت : هیچ ملی پوش وزنه برداری کشورمان تنها برای وزن کشی و دادن آزمایش به کره جنوبی اعزام نخواهد شد.
فدراسیون جهانی وزنه برداری رقابتهای مختلفی که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، اعلام کرده است که کادر فنی تیم ملی این شرایط را برای برخی از ملی پوشان کشورمان که در شرایط خاصی قرار دارند فراهم خواهد کرد تا در این رقابتها شرکت کنند و تنها به وزن کشی و دادن آزمایش بپردازند .
زارع در باره زمان رکوردگیری از دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی نیز گفت : اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران به تازگی آغاز شده است و کادر فنی تیم ملی این فرصت را برای ملی پوشان ایجاد کرده است که به ثبات لازم از نظر رکوردی دست یابند و پس از آن از آنان رکوردگیری خواهد کرد تا ترکیب تیم ملی مشخص شود.
مربی تیم ملی وزنه برداری ایران در باره ضعف های برخی از ملی پوشان کشورمان و برنامه کادر فنی تیم ملی برای رفع این ضعفها نیز گفت : با توجه به زمان اندکی که در اختیار داریم در این مرحله از اردو هیچ برنامه ای برای رفع این ضعف ها نداریم ولی پس از بازگشت تیم ملی وزنه برداری کشورمان از رقابتهای آسیایی کره جنوبی و تشکیل مراحل بعدی اردو به رفع این ضعف ها خواهیم پرداخت.
ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا با رفع این ضعفها شرایط افزایش حدنصابهای ملی پوشان وزنه برداری کشورمان را مهیا کنیم .
او در پایان به شرایط ایده ال فراهم شده برای ملی پوشان وزنه برداری ایران در آکادمی ملی المپیک اشاره کرد و گفت : دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری تمام شرایط چه از نظر اسکان و چه از نظر سالن تمرین را برای دعوت شدگان به اردو فراهم کرده اند تا آنان فارغ البال تمریناتشان را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید