خسرو کفیلی

با برگزاری نخستین دوره مسابقات بین المللی وزنه برداری کارگران در ایران ، زمینه برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی کارگران جهان فراهم می شود.
علی کردی رییس انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری با بیان این مطلب گفت : با هماهنگی های به عمل آمده با فدراسیون جهانی ورزشی کارگران قصد داریم نخستین دوره مسابقات بین المللی وزنه برداری کارگران را در جزیره کیش برگزار کنیم که با برگزاری این مسابقات زمنیه قرار گرفتن رشتته وزنه برداری جزو رشته های ورزشی کارگران که هر ساله رقابتهای جهانی آنها برگزار می شود ، فراهم خواهد شد.
او افزود :‌ برای شرکت در این مسابقات از شماری از کشورهای همسایه از جمله عراق ، سوریه ، لبنان ، ترکیه ، ازبکستان و … برای شرکت در این مسابقات دعوت به عمل خواهد آمد و تیم های اول تا سوم لیگ وزنه برداری کارگران ایران و رقابتهای قهرمان کشوری کارگران به عنوان نمایندگان کشورمان در این مسابقات شرکت خواهند کرد.
وی گفت : جای وزنه برداری و وزنه برداران کارگر ایران در رقابتهای جهانی کارگری و المپیادها خالی بود که با برگزاری رقابتهای فوق ، وزنه برداران کارگر جهان به ویژه ایرانیان می توانند همه ساله رقابتهای خود را برگزار کنند.
کردی به برگزاری نخستین بار رقابتهای وزنه برداری کارگران زن ایران در تبریز اشاره کرد و گفت : برای نخستین بار قصد داریم مسابقات وزنه برداری قهرمانی کارگران زن ایران را به میزبان تبریز برگزار کنیم .
این مسابقات اوایل شهریور ماه سال جاری در سالن فتح خیبر تبریز برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود استقبال خوبی از این مسابقات به عمل آید.
انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری همان شرایطی را که برای برگزاری رقابتهای وزنه برداری کارگران مرد در نظر گرفته است در این مسابقات اجرا خواهد کرد و وزنه بردار زن کارگر کشورمان در هفت وزن به رقابت خواهند پرداخت.
رییس انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری به برگزاری دومین دوره لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور در سه هفته از شهریورماه سال جاری نیز اشاره کرد و گفت :‌ بسان سال گذشته امسال نیز لیگ وزنه برداری کارگران ایران را با شرکت تیم های مختلف کارگری و طی سه هفته در هفت وزن که هر تیم می تواند در پنج وزن نماینده داشته باشد ، برگزار خواهیم کرد.
هفته اول لیگ را به میزبان استان آذربایجان شرقی و در شهر تبریز برگزار خواهیم کرد و هفته دوم را در یکی از شهرهای کاشان و یا بجنورد انجام می دهیم و فینال لیگ در تهران برگزار خواهد شد.
طبق هماهنگی به عمل آمده با فدراسیون وزنه برداری به منظور ایجاد انگیزه نزد وزنه برداران کارگر امسال نیز برترین های رقابتهای لیگ وزنه برداری کارگران کشورمان به عنوان نمایندگان ایران در رقابتهای بین المللی وزنه برداری ترکیه جام نعیم سلیمان اوغلو شرکت خواهند کرد.
کردی در باره چگونگی برگزاری مسابقات وزنه برداری کارگران قهرمانی ایران نیز گفت : این مسابقات را با حضور گسترده وزنه برداران کارگر کشور در تهران برگزار خواهیم کرد.
ملی پوشان وزنه برداری ایران برخلاف لیگ وزنه برداری کارگران کشور نمی توانند در این مسابقات شرکت کنند.
او در پایان به قرار گرفتن رشته کراسفیت به عنوان زیر مجموعه این انجمن نیز اشاره کرد و گفت : رشته کراسفیت کارگران نیز زیر مجموعه این انجمن قرار گرفته است و در نخستین گام رقابتهای کراسفیت کارگران تهران را برگزار کردیم و رقابتهای کراسفیت قهرمانی کارگران ایران رادر اصفهان برگزار خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید