خسرو کفیلی

وزنه برداری ایران به ویژه سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری برای پیشبرد این رشته ورزشی نیاز به حمایت همه جانبه دولت دارد.
محمد نصیری اسطوره وزنه برداری ایران که به عنوان مهمان ویژه در رقابتهای وزنه برداری قهرمانی کشور در اردبیل حاضر شده بود ، با بیان این مطلب گفت : انوشیروانی به تازگی به عنوان رییس فدراسیون وزنه برداری انتخاب شده است و پس از انتخاب شماری از ملی پوشان سابق وزنه برداری کشورمان از جمله بهداد سلیمی ، حسین رضازاده ، کوروش باقری و … به او دست یاری داده اند و مناصبی را در این فدراسیون برعهده گرفته اند ولی من معتقدم با وجود این افراد در صورتی که دولت به انوشیروانی کمک نکند کارها پیش نخواهد رفت.
به عنوان مثال وزنه برداری نیاز به سالن های متعدد در اقصی نقاط کشور دارد تا علاقه مندان به این رشته ورزشی در آنها به تمرین بپردازند ، در صورتی که دولت این زمین ها را در اختیار فدراسیون وزنه برداری قرار ندهد ، آیا رییس فدراسیون وزنه برداری می تواند سالن های مختص وزنه برداری را در شهرهای مختلف احداث کند.
افزون بر زمین ، وزنه برداری نیاز مبرم به وسایلی همچون صفحه ، هالتر و میله دارد که هزینه تهیه آنها بسیار سنگین است و فدراسیون وزنه برداری با بودجه ای که در اختیار دارد نمی تواند این وسایل را برای تمامی شهرهای کشور فراهم کند.
او افزود : نه تنها وزنه برداری بلکه تمامی رشته های ورزشی در کشور به ویژه رشته های انفرادی باید از کمک دولت برخوردار باشند.
ورزشکارانی که برای رقابت با ورزشکاران دیگر کشورها و بر افراشتن پرچم جمهوری اسلامی و شاد کردن دل مردم ایران تمام تلاش خود را انجام می دهند و با انجام تمرینات سخت در رقابتهای مختلف شرکت می کنند در صورتی که از حمایت دولت برخوردار نباشند ، ره به جایی نخواهند برد.
او به مدال های کسب شده از سوی کشتی گیران کشورمان در رقابتهای مختلف اشاره کرد و گفت : رشته کشتی از حمایت های لازم برخوردار است و به همین خاطر ملی پوشان کشتی کشورمان توانسته اند مدال های بسیاری را برای کشورمان از رقابتهای مختلف کسب کنند.
اسطوره وزنه برداری ایران در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه چرا پس از ده ها سال وزنه برداری همچون او پا به عرصه رقابتهای این رشته ورزشی در کشورمان نگذاشته است ، گفت :
من نمی توانم در این خصوص صحبت کنم ولی امیدوارم زمانی برسد که وزنه برداری کشورمان در تمامی اوزان وزنه برداران قدرتمندی داشته باشد.
نصیری در باره چگونگی برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی ایران در رده های گوناگون سنی که در اردبیل برگزار شد ، گفت : باید به مسوولان و مردم مهربان و با معرفت اردبیل و مقامات فدراسیون وزنه برداری در برگزاری چنین مسابقاتی تبریک بگویم . من که نزدیک به نیم قرن در این رشته ورزشی سابقه دارم تاکنون سالن زیبایی این چنینی برای برگزاری رقابتهای فوق ندیده بودم ، ضمن اینکه دست اندرکاران برگزاری مسابقات همه چیز را به خوبی فراهم کرده بودند که شاهد برگزاری رقابتهایی در این سطح باشیم .
من از اینکه تقریبا تمامی مدال های برترین های اوزان مختلف این مسابقات را به گردنشان انداختم به خود می بالم که این فرصت برایم ایجاد شد تا چنین کاری را انجام دهم و من از محبت آنان تقدیر می کنم .

دیدگاهتان را بنویسید