خسرو کفیلی

حیف شد که رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب نکرد.
حسین رضازاده رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری با ابراز تاسف از عدم کسب سهمیه برای حضور در مهمترین رویداد ورزشی جهان در پاریس توسط دهدار اظهارداشت : در خصوص اینکه چه عواملی باعث شد که دهدار از کسب سهمیه بازی های المپیک بازبماند ، کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران باید در این خصوص پاسخگو باشد ولی من معتقدم حیف شد که دهدار از کسب سومین سهمیه تیم ایران برای حضور در پاریس بازماند.
او در باره عملکرد دهدار در رقابتهای جام جهانی تایلند که آخرین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس بود ، اظهارداشت : این وزنه بردار خوزستانی برخلاف انتظارات در حرکت یک ضرب بسیار خوب کار کرد ولی در دوضرب برابر وزنه ای که او را راهی پاریس می کرد ، متوقف شد و موجب ناکامی او از حضور در پاریس شد.
این درحالی بود که دهدار یک وزنه بردار دو ضربزن بود و در
این حرکت تبحر بسیار داشت.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری به تشکیل اردوهای آمادگی چهار ملی پوش کشورمان برای شرکت در رقابتهای جام جهانی تایلند اظهارداشت : فدراسیون وزنه برداری شرایط لازم را در اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران در چالوس و تهران برای این وزنه برداران مهیا کرده بود تا آنان در آخرین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس در شهر پوکت – تایلند شرکت کنند.
دارنده چندین مدال جهانی و المپیک در باره عملکرد علی داودی و آیت شریفی دو ملی پوش فوق سنگین کشورمان در رقابتهای فوق نیز گفت : داودی و شریفی عملکرد خوبی در این مسابقات داشتند.
داودی با اینکه پیش از این سهمیه حضورش در بازی های المپیک مسجل شده است در این مسابقات به روی تخته رفت و وزنه های خوبی را نیز بالای سر قرار داد و به مدال نقره دست یافت.
در باره شریفی هم باید بگویم که این وزنه بردار پس از ناکامی های پیشین در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو چهره بسیار خوبی از خود در این مسابقات به نمایش گذاشت.
رضازاده در باره عملکرد میرمصطفی جوادی ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم کشورمان در این مسابقات که تنها دو بار به روی تخته رفت ، گفت : جوادی به تشخیص کادر فنی تیم ملی دو بار به روی تخته رفت و از زدن چهار حرکت دیگر خود امتناع کرد .
با توجه به وزنه برداران قدرتمندی که در این دسته حضور دارند باید بگویم که جوادی کار بسیار سختی در پاریس در رقابتهای این دسته خواهد داشت.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در باره نشست آتی این کمیته برای بررسی عملکرد ملی پوشان کشورمان در رقابتهای جام جهانی تایلند تصریح کرد : هنوز زمان این نشست مشخص نشده است ولی بزودی این نشست دایر خواهد شد و کادر فنی تیم ملی گزارشی از روند مسابقات و عملکرد ملی پوشان کشورمان ارائه خواهد کرد.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران به زمان باقی مانده تا آغاز رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک و رقابت وزنه برداران کشورمان در این بازی ها گفت : کادر فنی تیم ملی زمان کافی در اختیار دارد که دو ملی پوش کشورمان را برای شرکت در این بازی ها آماده کند . بی شک این کادر برنامه خود را تدوین کرده است تا داودی و جوادی با آمادگی ایده آل در این رویداد مهم شرکت کنند.
رضازاده که به تازگی و به علت تشدید بیماری دیابتش در بیمارستان بستری شده بود در باره وضعیت جسمانی اش اظهارداشت : هم اکنون زیر نظر پزشکان قرار دارم و از شرایط جسمانی خوبی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید