خسرو کفیلی

نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در حالی اسامی دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان برای شرکت در بازی های المپیک پاریس و رقابت های جهانی بحرین را اعلام کرد که در میان دعوت شدگان به اردو بار دیگر نامی از ملی پوشان با تجربه کشورمان مشاهده نمی شود.
نصیرشلال پس از بازگشت از شهر پوکت محل برگزاری مسابقات جام جهانی تایلند که آخرین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس بود ، از ۱۴ وزنه بردار برای شرکت در این مرحله از اردو که از اول اردیبهشت ماه سال جاری در کمپ تیم های ملی دایر خواهد شد ، دعوت کرد.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که پس از بازگشت از بازی های آسیایی هانگ ژو دست به جوانگرایی در این تیم زده است ، این بار نیز به جز میر مصطفی جوادی و علی داودی ملی پوشان اوزان ۸۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم کشورمان که خود را برای شرکت در بازی های المپیک پاریس آماده خواهند کرد ، از ۱۱ وزنه بردار جوان و آیت شریفی دیگر ملی پوش فوق سنگین کشورمان که در رقابتهای جام جهانی تایلند شرکت کرده بود ولی از کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس بازماند برای شرکت در این مرحله از اردو دعوت کرده است.
نصیرشلال این بار نیز از ملی پوشان با تجربه کشورمان همچون حسین سلطانی ، حافظ قشقایی ، مهدی کرمی ، رسول معتمدی ، سید ایوب موسوی و … برای شرکت در این مرحله از اردو دعوت نکرده است و این در حالی است که او پیش از این عنوان کرده بود که در صورتی که ملی پوشان با تجربه کشورمان از شرایط مطلوبی برخوردار باشند بار دیگر به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد تا شانس خود را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی بیازمایند.
با رسانه ای شدن اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران به نظر می رسد که نصیرشلال به استفاده از وزنه برداران جوان برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین اعتقاد دارد و از همین رو شرایط لازم را برای آنان به منظور شرکت در اردو دعوت و انجام تمرینات آماده کرده است.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران تاکنون در حالی از ۱۱ وزنه بردار جوان برای شرکت در این مرحله از اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران دعوت کرده است که این امکان وجود دارد که پنج تن از آنان بزودی اردو را ترک و در اختیار سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه قرار گیرند تا خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی جوانان در اسپانیا که شهریور ماه سال جاری برگزار می شود ، آماده کنند.
هادی پانزوان سرمربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران به تازگی اعلام کرده است که سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری به تازگی موافقت خود را با حضور علیرضا نصیری ، حمید و ابوالفضل زارع ،علیرضا عباسپور و آریا پایدار در ترکیب تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی اسپانیا اعلام کرده است.
از غایبان بزرگ این مرحله از اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران می توان به علیرضا یوسفی ، وزنه بردار فوق سنگین کشورمان اشاره کرد .
با اینکه گفته می شد یوسفی رکورددار دسته فوق سنگین جوانان جهان پس از بازگشت چهار ملی پوش کشورمان از تایلند ، با حضور در اردوی تیم ملی خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی آماده خواهد کرد ولی نامی از این وزنه بردار در فهرست دعوت شدگان به اردو مشاهده نمی شود.
افزون بر آن ، انتظار می رفت که سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران از رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان که در رقابتهای جام جهانی تایلند از کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس بازماند برای شرکت در این مرحله از اردو دعوت به عمل آورد تا در صورت بروز اتفاقی برای ۱۰ وزنه بردار برتر این وزن شانس به دهدار برای حضور در پاریس روی خوش نشان دهد ، دعوت به عمل آورد که این چنین نشد.

دیدگاهتان را بنویسید