خسرو کفیلی

دو ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران در صورت خود باوری می توانند به مدال های خوش رنگی در رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو دست یابند.
حسین رضازاده ملی پوش سابق فوق سنگین وزنه برداری ایران و دارنده چندین مدال طلای جهانی و المپیک در این وزن در آستانه آغاز رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی در هانگ ژو با بیان این مطلب گفت : آیت شریفی و علی داودی دو ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران با وجود داشتن رقیبان قدرتمند در این وزن در صورتی که خود را باور داشته باشند می توانند بر یکی از سکوهای قهرمانی این وزن در بازی های آسیایی هانگ ژو دست یابند.
او با اشاره به کسب مدال برنز توسط علی داودی در رقابتهای جهانی عربستان که به تازگی در ریاض برگزار شد ، افزود : داودی در این مسابقات نشان داد که می تواند به یکی از بهترین های این وزن تبدیل شود .
این وزنه بردار در صورتی که وزنه ۲۵۵ کیلوگرم را مهار می کرد در حضور بزرگان این رشته به مدال طلا دست می یافت.
این امر نشان می دهد که داودی می رود به خود باوری برسد.
شریفی نیز یکی از بهترین های این رشته ورزشی در دسته فوق سنگین است ، با اینکه این وزنه بردار در رقابتهای جهانی در حرکت دو ضرب کرد ولی من معتقدم که او در آینده حرفهای بسیاری برای گفتن خواهد داشت.
شریفی باید به خود باوری برسد یعنی اینکه به این باور برسد که هیچ چیزی از دیگر وزنه برداران کشورهای مختلف کم ندارد و می تواند حتی بهتر از حریفان عمل کند.
دارنده مدال های طلای بازی های المپیک سیدنی و آتن به حضور هفت وزنه بردار کشورمان در رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو اشاره کرد و گفت : تیم ملی وزنه برداری ایران طبق نظر کادر فنی تیم ملی با ترکیب حسین سلطانی ، میر مصطفی جوادی ، امیر حقوقی ، رضا دهدار ، مهدی کرمی ، آیت شریفی و علی داودی در این رویداد ورزشی که مهمترین رقابتهای ورزشی قاره کهن بشمار می رود ، شرکت می کنند.
به نظر من در صورتی که ملی پوشان کشورمان حدنصابهای تمرینی خود را در این بازی ها به ثبت برسانند یکی از سکوهای قهرمانی را کسب خواهند کرد.
این را هم بگویم که کسب مدال از بازی های آسیایی هانگ ژو بسیار سخت و دشوار است چرا که تمامی کشورهای مطرح در این رشته ورزشی در قاره کهن با بهترین های خود در هانگ ژو حضور یافته اند.
رضازاده از میرمصطفی جوادی ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم تیم کشورمان در رقابتهای جهانی عربستان به نیکی یاد کرد و گفت : جوادی چهره بسیار خوبی در این مسابقات به ویژه در حرکت دو ضرب به نمایش گذاشت و ضمن کسب مدال طلای این وزن جایگاه خود را در بین وزنه برداران سهمیه حضوردر بازی های المپیک پاریس در این وزن مستحکم کرد.
اکنون تمام نگاه ها به این وزنه بردار است که در بازی های المپیک نیز مدال خوش رنگی برای کشورمان به ارمغان آورد.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران به وضعیت کاروان ورزشی کشورمان در جدول توزیع مدال های بازی های آسیایی هانگ ژو اشاره کرد و گفت : مسوولان ورزش کشور حساب ویژه ای برای تیم ملی وزنه برداری ایران باز کرده اندو امیدوارم ملی پوشان کشورمان بتوانند با کسب مدال های رنگارنگ نقش مهمی در جایگاه تیم ایران در جدول مدالی این بازی ها داشته باشند.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در باره عملکرد ملی پوشان کشورمان در رقابتهای جهانی عربستان که به تازگی به پایان رسید ، اظهارداشت : برخی از ملی پوشان کشورمان در این مسابقات خوش درخشیدند و برخی دیگر آن انتظاری که از آنان می رفت ، نبودند .
در خصوص نتایج ملی پوشان کشورمان بهتر است که کادر فنی تیم ملی که در کنار آنان بودند ، صحبت کنند.
رضازاده همچنین به دیدارش با مسوولان فدراسیون جهانی ، کنفدراسیون وزنه برداری ایران و برخی از روسای فدراسیون های وزنه برداری اشاره کرد و گفت : در این دیدارها در باره مباحث مختلف بحث و تبادل نظر شد.
او که رییس انجمن پاراوزنه برداری فدراسیون جانبازان و معلولان نیز است ،در باره چگونگی حضور وزنه برداران دختر و پسر کشورمان در بازی های پاراآسیایی هانگ ژو اظهارداشت : ۱۰ وزنه بردار مرد و ۴ وزنه بردار زن کشورمان در این بازی ها شرکت خواهند کرد.
با توجه به حدنصاب های کسب شده از سوی وزنه برداران کشورمان در اردوها امید بسیاری به آنان برای کسب مدال از این بازی ها داریم .
در بخش بانوان اگر به یک و یا دو مدال دست یابیم نتیجه بسیار خوبی کسب کرده ایم و در بخش مردان نیز در تمامی اوزان شانس کسب مدال داریم و به خوبی می دانیم که رقابت سختی وزنه برداران کشورمان با حریفان خواهند داشت.
رضازاده به حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در اردوی آمادگی تیم های ملی پاراوزنه برداری مردان و زنان ایران اشاره کرد و گفت : این دیدار در افزایش انگیزه و روحیه وزنه برداران کشورمان با نزدیک شدن به زمان آنان به هانگ ژو بسیار موثر بود.

دیدگاهتان را بنویسید