خسرو کفیلی

هفت ملی پوش وزنه برداری ایران خود را برای شرکت در رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو آماده می کنند.
ملی پوشان وزنه برداری ایران به درخواست کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان پس از شرکت در رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جهان در ریاض عربستان مستقیما عازم هانگ ژو محل برگزاری بازی های آسیایی شدند و تمریناتشان را در این شهر پی گرفتند.
نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران قصد داشت با پایان رقابتهای جهانی عربستان ، بدون بازگشت به کشورمان اردویی ۲۰ روزه در ریاض دایر کند و پس از آن عازم هانگ ژو شود که با ایجاد شرایط لازم برای تشکیل این این اردو در هانگ ژو در تصمیم خود تجدید نظر کرد.
نصیرشلال از میان ۱۰ وزنه بردار اعزامی کشورمان به رقابتهای جهانی عربستان بر روی نام سه وزنه بردار به نام های محمد زارعی ، پیمان جان و رسول معتمدی خط کشید و با حسین سلطانی ، میر مصطفی جوادی ، امیر حقوقی ، رضا دهدار ، مهدی کرمی ، آیت شریفی و علی داودی عازم هانگ ژو شد.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در حالی با هفت ملی پوش کشورمان عازم هانگ ژو شد که انتظار دارد تا زمان باقی مانده تا آغاز رقابتهای وزنه برداری این بازی ها با کمک پزشکان دو ملی پوش کشورمان از بند آسیب دیدگی رهایی یابند و به این رقابتها برسند.
حسین سلطانی و آیت شریفی ملی پوشان وزنه برداری ایران دردسته های ۸۱ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم که به علت مصدومیت در رقابتهای جهانی عربستان از دور مسابقات حذف شدند ، با گذشت چند روز در تمرینات ملی پوشان کشورمان در هانگ ژو حاضر گردیدند و به همراه دیگر ملی پوشان تمرینات سبکی انجام دادند.
نگرانی دیگر نواب نصیر حضور دو ملی پوش کشورمان در یک وزن بالاتر است.
با توجه به اینکه مسابقات وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژودر اوزان پیشین المپیکی فدراسیون جهانی وزنه برداری برگزار خواهد شد ، میرمصطفی جوادی ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم کشورمان و دارنده مدال طلای رقابتهای جهانی عربستان در دسته ۹۶ کیلوگرم به همراه امیر حقوقی دیگر وزنه بردار کشورمان وزنه خواهد زد و رضا دهدار نیز از دسته ۱۰۲ کیلوگرم به دسته ۱۰۹ کیلوگرم صعود خواهد کرد.
ملی پوشان وزنه برداری ایران که از اوایل هفته جاری در هانگ ژو مستقر شده اند تاکنون چند جلسه زیر نظر کادر فنی تیم ملی به تمرین پرداخته اند و اکنون آماده شرکت در این رویداد ورزشی قاره ای هستند.
حسین سلطانی ملی پوش دسته ۸۱ کیلوگرم کشورمان که چهره خوبی از خود در رقابتهای جهانی عربستان نشان نداد نخستین وزنه بردار کشورمان خواهد بود که به روی تخته می رود.
دارنده مدال طلای رقابتهای آسیایی کره جنوبی روزچهارشنبه دوازدهم مهرماه جاری در حالی به رقابت با حریفان خواهد پرداخت که به تازگی دچار مصدومیت شده است که انتظار می رود با رفع این آسیب دیدگی بتواند به نتیجه خوبی از این مسابقات دست یابد.
امیر حقوقی و میرمصطفی جوادی دو ملی پوش دسته ۹۶ کیلوگرم کشورمان روز پنجشنبه سیزدهم مهرماه جاری نوبت رقابتشان با حریفانشان خواهد بود.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با اینکه جوادی به یک وزن بالاتر صعود کرده است امید بسیاری برای کسب دو مدال از سوی حقوقی و جوادی دراین وزن دارد.
وزنه برداران شرکت کننده در دسته ۱۰۹ کیلوگرم روز جمعه چهاردهم مهرماه به روی تخته خواهند رفت.
مهدی کرمی و رضا دهدار در این دسته نمایندگان کشورمان خواهند بود.
کرمی و دهدار که در رقابتهای جهانی عربستان انتظارات را برآورده نکردند اکنون در اندیشه آن هستند که بتوانند با درخشش در این مسابقات ، ناکامی در رقابتهای ریاض را پشت سربگذارند.
علی داودی ملی پوش فوق سنگین ایران و دارنده مدال برنز حرکت دوضرب رقابتهای جهانی عربستان به همراه آیت شریفی دیگر ملی پوش این وزن ایران روز شنبه پانزدهم مهر رقابتشان را برگزار خواهند کرد.
داودی در حالی در شرایط ایده آل قرار دارد که شریفی از ناحیه کمر دچار اندک مصدومیتی شده است
با این وجود کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران پیش بینی کسب مدال در این وزن از سوی وزنه برداران کشورمان کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید