خسرو کفیلی

رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری ، عامل خستگی را مانع از کسب نتایج خوب از سوی ملی پوشان وزنه برداری ایران در بازی های آسیایی هانگ ژو دانست.
حسین رضازاده قهرمان وزنه برداری جهان و المپیک با بیان این مطلب گفت : فاصله اندک زمانی برگزاری رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو باعث شد که ملی پوشان وزنه برداری کشورمان نتوانند انتظارات را بر آورده کنند.
او افزود : ۲۰ روز فاصله زمانی برای برگزاری این دو رویداد مهم بسیار کم است ، افرادی که کارشناس این رشته ورزشی هستند به خوبی می دانند که حداقل ۴۰ روز زمان لازم است که یک وزنه بردار پس از شرکت در یک رویداد جهانی خود را برای شرکت در یک رقابت دیگر آماده کند.
او افزود : متاسفانه ملی پوشان وزنه برداری ایران در بازی های آسیایی هانگ ژو به علت خستگی مفرط به علت شرکت در رقابتهای جهانی عربستان در حدو اندازه های خود در این بازی ها ظاهر نشدند.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در باره علی داودی ملی پوش فوق سنگین کشورمان و بهترین وزنه بردار ایران در بازی های آسیایی هانگ ژو اظهار داشت : داودی با تمرینات مستمر و خود باوری می تواند به یکی از چهره های برتر این رشته ورزشی در جهان مطرح شود.
او در رقابتهای جهانی عربستان به مدال برنزرسید و در هانگ ژو هم به مدال نقره دست یافت ،اگر او در رقابتهای جهانی می توانست وزنه ۲۵۵ کیلوگرم مهار کند در حضور بزرگان این رشته ورزشی عنوان نخست را کسب می کرد.
داودی اگر به خودباوری برسد می تواند برای سال های متمالی در دسته فوق سنگین خود را به عنوان یکی از بهترین های جهان مطرح کند.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در حمایت از سجاد انوشیروانی رییس این فدراسیون گفت : من شاهد آن بودم که انوشیروانی تمامی شرایط را برای تشکیل اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری مردان و زنان ایران برای شرکت در رقابتهای فوق مهیا کرد.
دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری تمامی شرایط را برای دعوت شدگان به اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران فراهم کردند تا آنان با آمادگی کامل در دو رویداد فوق شرکت کنند.
رضا زاده در باره عملکرد کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی اظهارداشت : نواب نصیر شلال قهرمان المپیک است و از تجربه لازم برخوردار است .
نصیرشلال به تازگی هدایت تیم ملی وزنه برداری ایران را برعهده گرفته است و نیاز به زمان دارد و این زمان را به او باید داد .
او به عملکرد وزنه برداران دختر کشورمان نیز در رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی اشاره کرد و گفت : هنوز زود است که وزنه برداران دختر کشورمان بتوانند در بین بهترین های جهان قرار گیرند.
وزنه برداری بانوان ایران نیاز به ساختار و سخت افزارهای لازم را دارند.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری با اشاره به پشتوانه سازی صورت گرفته در طول یک سال گذشته اظهارداشت : به نظر من از جوانان برای شرکت در اردوی تیم ملی باید دعوت به عمل آید.
با توجه به استعدادهایی که در این رشته ورزشی وجود دارد کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران باید از وزنه برداران جوان نیز برای شرکت در اردو دعوت به عمل آورد.
رضازاده به تشکیل کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در روز دوشنبه هفته جاری اشاره کرد و گفت : اعضای کمیته فنی روز دوشنبه هفته جاری تشکیل جلسه خواهند داد و در باره عملکرد ملی پوشان کشورمان در رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی را مورد بررسی قرار خواهند داد .
در این نشست همچنین در باره چگونگی اعزام تیم های ملی وزنه برداری جوانان دختر و پسر کشورمان به رقابتهای جهانی مکزیک که ماه آینده برگزار می شود نیز بحث و تصمیم گیری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید