خسرو کفیلی

از برنامه های تدوین شده برای پیشرفت وزنه برداری بانوان ایران عقب افتادیم.
مشاور فنی تیم های ملی وزنه برداری بانوان ایران پس از بازگشت از هانگ ژو محل برگزاری بازی های آسیایی با بیان این مطلب گفت :برای پیشرفت وزنه برداری بانوان ایران و قرار گرفتن در بین تیم های برتر این رشته ورزشی در جهان برنامه ریزی کرده ایم ولی متاسفانه باید بگویم که از برنامه خود عقب ماندیم.
او در باره نتایج نه چندان مطلوب ملی پوشان وزنه برداری دختر ایران در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو اظهارداشت : در این باره باید بگویم ضعف وزنه برداران و کادر فنی دو عامل مهم در کسب این نتایج بوده است که امیدوارم با رفع این مشکلات در مسابقات آینده به نتایج خوبی دست یابیم .
باقری تصریح کرد : با اینکه وزنه برداران دختر کشورمان از نظر قدرت بدنی به شرایط مطلوبی تری دست یافته اند ولی برخی از مشکلات تکنیکی و ذهنی مانع موفقیت آنان در دو رویداد فوق شد که امیدوارم با رفع این مشکلات در آینده نزدیک به اهداف و برنامه های تدوین شده نزدیک شویم .
مشاور فنی تیم های ملی وزنه برداری بانوان ایران در ادامه اظهارداشت : با اینکه هیچ کس انتظار کسب مدال از سوی وزنه برداران دختر کشورمان را در رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی هانگ ژؤ نداشت ولی با توجه به زمانی که این وزنه برداران در اردوهای آمادگی بسر بردند انتظار افزایش رکوردهای آنان را داشتیم که متاسفانه به این هدف نرسیدیم .
باقری در باره مصدومیت سیده الهام حسینی در بازی های آسیایی هانگ ژو گفت : تمامی وزنه برداران دچار مصدومیت های کهنه هستند که متاسفانه با افزایش فشار تمرینات این مصدومیت ها نمایان می شود.
او به دعوت از ۱۴ وزنه بردار دختر به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی جوانان در مکزیک و پیکارهای آسیایی ازبکستان اظهارداشت : تمامی سرمایه وزنه برداری بانوان ایران نفراتی هستند که به اردوی آمادگی دعوت شده اند.
از میان دعوت شدگان به اردو ، حداکثر چهار وزنه بردار به رقابتهای جهانی جوانان در مکزیک که ماه آینده برگزار خواهد شد اعزام خواهند شد و سپس وزنه برداران دختر کشورمان خود را برای شرکت در رقابتهای آسیایی ازبکستان آماده خواهند کرد.
هر وزنه برداری که در شرایط مطلوبی قرار داشته باشد به ازبکستان اعزام خواهد شد.
مسابقات جهانی مکزیک و رقابتهای آسیایی ازبکستان از اهمیت بسیاری برای ما برخوردار است.
مشاور فنی تیم های ملی وزنه برداری بانوان ایران در باره افزایش آسیب دیدگی وزنه برداران دعوت شده به اردوهای آمادگی گفت : با افزایش فشار تمرینات برخی خستگی بیش از حد را با مصدومیت اشتباه می گیرند.
وزنه برداران دختر ایران برای اینکه به حدنصابهای جهانی اوزان مختلف نزدیک شوند نیاز است فشار تمرینی بیشتری را متحمل شوند تنها با این کار می توان به بهترین های این رشته ورزشی در جهان نزدیک شد.
او در باره عدم دعوت از زینب شیخ ارباب و پریسا نورعلی دو وزنه بردار دختر کشورمان که ماه گذشته و پیش از اعزام به رقابتهای جهانی عربستان اردوی تیم ملی را به علت آسیب دیدگی ترک کردند ، اظهارداشت : این دو وزنه بردار اعلام کردند که دچار مصدومیت شدند و اردو را ترک کردند . با توجه به این امر ما نمی توانیم وزنه بردار مصدوم را به اردوی تیم ملی دعوت کنیم هر زمان که این دو وزنه بردار از بند مصدومیت رهایی یافتند و در مسابقات آتی خود را نشان دادند به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید