خسرو کفیلی

کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری ، با انتصاب نواب نصیرشلال به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان موافق بود.
حسین رضازاده رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری با بیان این مطلب گفت : اعضای کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در پی پیشنهاد سجاد انوشیروانی مبنی بر سپردن هدایت ملی پوشان کشورمان به نصیرشلال پس از بررسی های لازم موافقت خود را با این انتصاب اعلام کردند.
او با اشاره به سوابق نصیرشلال در عرصه های پیکارهای جهانی ، آسیایی و بازی های المپیک اظهارداشت : نصیرشلال سال ها عضو تیم ملی وزنه برداری ایران بوده است و در کارنامه اش مدال های رنگارنگی از عرصه های مختلف مشاهده می شود ، شاخصه اصلی سرمربی جدید تیم ملی وزنه برداری ایران جوانی ، دانش این رشته ورزشی و انگیزه بسیار است ، با توجه به این شاخصه ها مطمئنا نصیرشلال در سمت جدید موفق خواهد بود.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری به انتخاب بهمن زارع سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران که سال ها در این عرصه به همراه ملی پوشان کشورمان افتخار کسب کرد ، به عنوان دستیار نصیرشلال اشاره نمود و گفت: انتخاب زارع بسیار خوب بود. زارع با داشتن کوله باری از تجربه در کنار نصیرشلال زوج موفقی خواهند بود.
مسوولان فدراسیون وزنه برداری پس از سال ها این فرصت را برای زارع ایجاد کردند که تجارب خود را در اختیار مربیان جوان تیم ملی قرار دهد .
زارع سال ها دستیار یوردان گئورگی ایوانف بوده است و باعلم نوین این رشته ورزشی آشنایی کامل دارد.
رضازاده در باره زمان باقی مانده تا آغاز رقابتهای آسیایی کره جنوبی اظهارداشت : کادر جدید تیم ملی وزنه برداری ایران بزودی اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی را اعلام خواهد کرد . بی شک ملی پوشان وزنه برداری ایران چند روز دیگر با حضور در اردوی تیم ملی خود را برای شرکت در این مسابقات آغاز خواهند کرد . با توجه به زمان باقی مانده تا این رقابتها بی شک کادر فنی تیم ملی تمرینات فشرده ای را برنامه ریزی خواهند کرد.
ملی پوش اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران و دارنده چندین مدال جهانی ، آسیایی و المپیک در باره وضعیت رسول معتمدی جوان اول وزنه برداری ایران که پس از رهایی از بند مصدومیت به تازگی تمرینات خود را آغاز کرده است ، گفت : معتمدی از جمله وزنه برداران مستعد ایران بشمار می رود که آینده درخشانی خواهد داشت . توصیه من به معتمدی و دیگر ملی پوشان وزنه برداری کشورمان آن است که مواظب خود باشند که دچار مصدومیت نشوند چرا که آسیب دیدگی در دنیای قهرمانی آنان وقفه ایجاد خواهد کرد.
رضازاده از علی داودی ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران به نکویی یاد کرد و گفت :‌ داودی از جمله وزنه برداران جوانی است که سال ها می تواند برای کشورمان از میادین مختلف افتخار کسب کند.
داودی پس از کسب مدال نقره بازی های المپیک توکیو ، حضور در رقابتهای آسیایی و جهانی را نیز تجربه کرد و اکنون جزو ملی پوشان با تجربه کشورمان بشمار می رود.
این وزنه بردار اگر می خواهد در دسته فوق سنگین در جهان آقایی کند باید با رفع نقاط ضعف خود ، تمریناتش را مضاعف کند .
دیگر ملی پوشان وزنه برداری ایران نیز برای کسب مدال های رنگارنگ باید تلاش خود را مضاعف نمایند.
رضازاده که با آرای اعضای مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری به عضویت هیات رییسه فدراسیون وزنه برداری درآمد ، گفت : هدف من و دیگر قهرمانان این رشته ورزشی که به دعوت انوشیروانی به فدراسیون وزنه برداری آمده اند ، کمک به پیشرفت این رشته ورزشی است.
ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد که وزنه برداری ایران به جایگاه اصلی خود بازگردد.
او که ریاست انجمن پاراوزنه برداری فدراسیون جانبازان و معلولان را نیز برعهده دارد در باره برنامه های آتی این انجمن گفت : ما سال آینده دو رویداد مهم در این رشته ورزشی داریم .
رقابتهای جهانی پاراوزنه برداری که تیرماه سال آینده در امارات عربی متحده برگزار می شود و بازی های پاراآسیایی هانگ ژو دو رویدادی هستند که ملی پوشان پارا وزنه برداری ایران در آنها شرکت خواهند کرد.
طبق برنامه تدوین شده از سوی حسین توکلی سرمربی تیم ملی پاراوزنه برداری ایران اردوهای آمادگی این تیم پس از تعطیلات نوروز از سرگرفته خواهد شد تا وزنه برداران با آمادگی کامل در این رقابتها شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید