خسرو کفیلی

سجاد انوشیروانی رییس جدید فدراسیون وزنه برداری پس از اخذ آرای اعضای مجمع عمومی این فدراسیون در نخستین تصمیم خود اعضای کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران را منصوب کرد.
انوشیروانی با نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در کره جنوبی با اخذ دیدگاه ها و نقطه نظرات اعضای کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری که ریاست این کمیته را حسین رضازاده برعهده دارد ، با نگاه به استفاده از نیروی جوانی در کنار تجربه اعضای کادر فنی تیم ملی وزنه برداری را انتخاب کرد.
رییس فدراسیون وزنه برداری ، نواب نصیرشلال قهرمان ارزنده وزنه برداری ایران و دارنده مدال طلای بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن را که چند سالی است از دنیای قهرمانی کناره گیری کرده است به عنوان سرمربی تیم ملی منصوب کرد.
نصیرشلال که چند سال پیش و زمانی که انوشیروانی به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران فعالیت می کرد به عنوان مشاور در کنارش قرار داشت ، اکنون در کنارش دو دستیار با تجربه به نام های بهمن زارع و وحید ربیعی قرار دارند.
زارع سرمربی خوشنام اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران که سالها به عنوان دستیار در کنار یوردان گئورگی ایوانف مربی بلغاری و بنیانگذار وزنه برداری نوین ایران تجربه اندوخت اکنون و پس از سالها بار دیگر نامش در میان اعضای کادر فنی تیم ملی مشاهده می شود.
زارع که خود از ملی پوشان اسبق وزنه برداری کشورمان بشمار می رود ، سالها در کنار ایوانف به آموزش نسل جدید وزنه برداری ایران همچون حسین رضازاده ، حسین توکلی ، مرحوم محمد علی فلاحتی نژاد ، کوروش باقری ، محمدحسین برخواه و … پرداخت.
افزون بر زارع ، وحید ربیعی ملی پوش سابق وزنه برداری که دارای تحصیلات عالیه نیز هست به عنوان دستیار نصیرشلال از سوی انوشیروانی حکم گرفته است.
ربیعی دارنده مدال برنز رقابتهای آسیایی پیش از این به عنوان مربی در تیم های ملی وزنه برداری جوانان و بزرگسالان ایران فعالیت کرده است.
این کادر در حالی هدایت تیم ملی وزنه برداری ایران بر عهده گرفته است که چند رویداد مهم وزنه برداری در سال آینده را پیش رو دارد.
مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در کره جنوبی ، بازی های آسیایی هانگ ژو ، رقابتهای جهانی عربستان و پیکارهای بین المللی وزنه برداری روسیه از جمله رقابتهایی هستند که ملی پوشان وزنه برداری ایران با هدایت نصیرشلال قرار است در آنها شرکت کنند.
سه رویداد از رقابتهای فوق از جهات دیگر برای وزنه برداری ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که این مسابقات گزینشی بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نیز خواهند بود و نقش تعیین کننده ای در حضور سه ملی پوش وزنه برداری ایران در بازی های المپیک پاریس خواهد داشت.
با توجه به این امر کار نصیرشلال و دستیارانش بسیار سخت و دشوار خواهد بود از همین رو سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در نخستین ابراز نظر خود از برگزاری اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران به منظور شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که اواسط اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد ، در روزهای آتی خبر داد.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران به دیسیپلین وانضباط تیمی و تمرینات سخت و طاقت فرسا اعتقاد دارد و این امر کار را برای برخی از ملی پوشان سخت می کند.
با اینکه نصیرشلال در سخنان خود به نگاه ویژه اش به وزنه برداران جوان اشاره کرده است ولی به نظر می رسد او و دستیارانش با توجه به زمان باقی مانده تا آغاز رقابت های آسیایی کره جنوبی ، در این مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی از وزنه برداران جوان برای شرکت در اردو دعوت به عمل آورند و بی شک ملی پوشان که در رقابتهای همبستگی کشورهای اسلامی ، پیکارهای آسیایی بحرین و رقابتهای جهانی کلمبیا شرکت کردند شانس بیشتری برای حضوردر اردوی تیم ملی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید