:
خسرو کفیلی

اعزام تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران به رقابتهای آسیایی دهلی نو آن هم با ترکیبی ناقص ، زنگ خطری است ، برای وزنه برداری کشورمان در این رده سنی.
حمید رشیدی سرمربی سابق تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران با بیان این مطلب گفت : حضور تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران آن هم با پنج وزنه بردار در رقابتهای آسیایی دهلی نو زنگ خطر را برای وزنه برداری کشورمان در این رده سنی به صدا در آورد.
او گفت : در ۱۰ سال گذشته تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران بیشتر مواقع با ترکیب کامل در رقابتهای آسیایی شرکت کرده اند و از سال ۲۰۱۸ نیز وزنه برداران دختر کشورمان در رقابتهای این رشته ورزشی در سطح قاره کهن حضور پیدا کرده اند ولی اکنون شاهد آن هستیم که حتی به اندازه انگشتان دو دست در رده سنی جوانان وزنه بردار قدرتمند نداریم که به رقابتهای آسیایی اعزام کنیم .
این امر می تواند به گسترش ویروس کرونا در کشور ، سوء مدیریت مسوولان فدراسیون وزنه برداری و یا عدم بها دادن روسای هیات های ورزشی استان ها به این رده سنی باشد.
رشیدی با اشاره به حضور وزنه بردارانی همچون علی داودی ، آیت شریفی ، رسول معتمدی، مصطفی جوادی و … در تیم ملی وزنه برداری ایران اظهارداشت : این وزنه برداران که اکنون دوبنده تیم ملی وزنه برداری ایران را برتن دارند در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در ترکیب جوانان حضور داشتند. اکنون خلایی در رده سنی جوانان کشورمان مشاهده می شود که امیدوارم با برنامه ریزی مدون بتوانیم این خلا را از بین ببریم در غیر این صورت در امر پشتوانه سازی با مشکل روبه رو خواهیم شد.
سرمربی سابق تیم های ملی وزنه برداری پایه وزنه برداری کشورمان به تنش ایجاد شده دربین خانواده وزنه برداری در پی برخی از مصاحبه های مسوولان فدراسیون وزنه برداری اظهارداشت : مسوولان جدید فدراسیون وزنه برداری نباید زحمات گذشتگان را بی ارزش بشمارند ، این مصاحبه هاجز ایجاد نفاق و دو دستگی در بین خانواده وزنه برداری چیز دیگری ندارد.
با گذشت بیش از یک سال از تغییرات در راس هرم مدیریت فدراسیون وزنه برداری ما شاهد آن هستیم که هنوز هم در این فدراسیون مشکلاتی وجود دارد. این فدراسیون بودجه کافی در اختیار ندارد ، کمپ تیم های ملی هنوز تعمیر نشده است ، مسوولان فدراسیون وزنه برداری بسان گذشته از هیچ سفری نمی گذرند و در هر سفر خارجی همراه تیم کشورمان هستند.این مسوولان در کار کادر های فنی تیم های ملی دخالت می کنند و نمونه آخرش مربیگری سجاد انوشیروانی در رقابتهای آسیایی دهلی نو به ویژه در رقابتهای رده سنی نوجوانان بود.
من معتقدم با توجه به رقابت سختی که بین تیم های ایران و ازبکستان برای کسب عنوان قهرمانی در این رده سنی وجود داشت و استرس بیش از حد نزد مسوولان فدراسیون ، انوشیروانی مجبور شد که هدایت وزنه برداران را بر روی تخته برعهده بگیرد.
او با اشاره به کسب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان در رقابتهای آسیایی اظهارداشت : کسب عنوان قهرمانی توسط تیم نوجوانان آن هم با حدنصاب های خوبی که به ثبت رسید و کسب عنوان نایب قهرمانی در رده سنی جوانان آن هم با ترکیب وزنه برداران نوجوان و جوان نشان داد که در رده سنی نوجوانان گام های خوبی برداشته شده است.
حضور ممتد وزنه برداران نوجوان در اردوهای بلند مدت و تغذیه مناسب و حمایت روسای هیات های وزنه برداری استانها بیانگر سرمایه گذاری مناسب در این رده سنی است.
این وزنه برداران تنها نیاز به حضور در مسابقات مختلفی دارند که از استرس آنان کاسته شود که امیدوارم این امر نیز برای آنان مهیا شود.
من معتقدم که در رده سنی نوجوانان ریل گذاری مناسبی از سوی فدراسیون وزنه برداری صورت گرفته است و در رده سنی جوانان نیز باید این چنین شود.
سرمربی سابق تیم های ملی پایه وزنه برداری ایران در باره وزنه برداری بانوان کشورمان اظهارداشت : نتایج حاصله از سوی وزنه برداران دختر کشورمان نیز در رقابتهای آسیایی خوب بود.
پس از پنج سال از راه اندازی این رشته ورزشی در کشور شاهد آن هستیم که علاقه مندان به این رشته ورزشی بسیار شده است.
وزنه برداران دختر کشورمان چه از نظر امتیاز تیمی و چه از نظر حدنصابها در بخش انفرادی به نتایج خوبی دست یافته اند که در این امر نباید از زحمات کوروش باقری مشاور فنی تیم های ملی وزنه برداری بانوان کشورمان به سادگی گذشت.

دیدگاهتان را بنویسید