خسرو کفیلی

شماری از ملی پوشان وزنه برداری ایران در فصل آینده لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران تیم نخواهند داشت.
جواد نادری سرمربی تیم مناطق نفت خیز جنوب با نزدیک شدن به زمان آغاز فصل آینده لیگ های وزنه برداری جوانان و بزرگسالان باشگاه های ایران با بیان این مطلب گفت : با انصراف تیم سایپا از تیمداری در فصل آینده لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور که از دهم آبان ماه سال جاری آغاز می شود ، شماری از ملی پوشان وزنه برداری ایران تیمی برای حضور در لیگ ندارند.
او افزود : با انصراف تیم سایپا از شرکت در لیگ تنها دو تیم ملی حفاری اهواز و ذوب آهن اصفهان توان مالی عقد قرارداد با ملی پوشان وزنه برداری ایران را خواهند داشت.
هر یک از این دوتیم حداکثر با چهار ملی پوش قرارداد منعقد خواهند کرد و دیگر ملی پوشان وزنه برداری کشورمان به علت نداشتن تیمی در فصل آینده لیگ وزنه برداری غایب خواهند بود.
افزون بر ملی پوشان ، شماری از بهترین وزنه برداران کشورمان نیز در فصل آینده غایب خواهند بود چرا که تیمی نیست با آنان قرارداد منعقد کند.
سرمربی تیم مناطق نفت خیز جنوب در باره مبلغ قرارداد ملی پوشان وزنه برداری کشورمان اظهارداشت : با توجه به نبود رقابت برای به خدمت گرفتن ملی پوشان در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور با انصرا ف تیم سایپا از شرکت در لیگ ، اکنون این دو تیم ذوب آهن اصفهان و ملی حفاری اهواز هستند که مبلغ قرارداد را تعیین خواهند کرد .
پیش از این گفته می شد که مبلغ قرارداد ملی پوشان ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود که اکنون این مبلغ ۳۰ درصد کاهش یافته است.
او تصریح کرد : به نظر می رسد که علی داودی و میر مصطفی جوادی دو ملی پوش مدال آور کشورمان از رقابتهای جهانی بیشترین مبلغ قرارداد را دریافت کنند.
نادری به مبلغ اندک قرارداد ملی پوشان وزنه برداری ایران با دیگر رشته های ورزشی اشاره کرد و گفت : متاسفانه باشگاه های متمول در این رشته ورزشی سرمایه گذاری نمی کنند و همین امر باعث شده است پول اندکی در این رشته ورزشی جا به جا شود.
او به عقد قرارداد با دو ملی پوش سابق وزنه برداری ایران توسط تیم مناطق نفت خیز جنوب اشاره کرد و گفت : ما در این فصل با سید ایوب موسوی و علی مکوندی دو ملی پوش سابق وزنه برداری کشورمان قرارداد منعقد کردیم و از آنان در لیگ استفاده خواهیم کرد.
افزون بر این دو وزنه بردار ، با وزنه برداران جوانی همچون رضا حسن پور ، مصطفی زارع ،حمید احمد نژاد و … نیز قرارداد منعقد کردیم .
با توجه به وزنه بردارانی که در اختیار داریم ، تیم مناطق نفت خیز جنوب در لیگ جوانان شانس بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی دارد و در رده سنی بزرگسالان یکی از سکوهای قهرمانی را کسب خواهیم کرد.
او با اشاره به تشکیل اردوی آمادگی تیم مناطق نفت خیز جنوب دراهواز اظهارداشت : ما اردوی خود را در اهواز با حضور شماری از وزنه برداران جوان دایر کرده ایم و در این مدت وزنه برداران به خوبی تمریناتشان را پی گرفته اند.
نادری از رضا حسن پور وزنه بردار جوان فوق سنگین تیم مناطق نفت خیز جنوب به نیکویی یاد کرد و گفت : ما قصد داریم یک وزنه بردار قدرتمند سنگین وزن به وزنه برداری ایران معرفی کنیم .
حسن پور بزودی در لیگ وزنه هایی را مهار خواهد کرد که مسیر را برای او به منظور شرکت در اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران هموار خواهد کرد.
سرمربی تیم مناطق نفت خیز جنوب عمده ترین مشکل این تیم را مشکلات مالی دانست و گفت : با اینکه تیم مناطق نفت خیز جنوب سالهاست که در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران تیمداری می کند ولی متاسفانه بزرگترین مشکلی که این تیم با آن روبه روست مشکلات مالی است.
گرانی لوازم و مکمل ها باعث شده است که جوانان گرایش کمتری به این رشته ورزشی داشته باشند.
او با اشاره به اینکه هفته اول لیگ های وزنه برداری جوانان و بزرگسالان باشگاه های ایران از دهم آبان ماه سال جاری در رشت برگزار می شود ، گفت : با توجه به زمانی که در اختیار داریم تلاش خواهیم کرد با تمام قدرت در رقابتهای این هفته شرکت کنیم.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران در باره نتایج تیم ملی وزنه برداری کشورمان در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو گفت : با اینکه بسیاری از افراد از نتایج کسب شده از سوی ملی پوشان کشورمان در دو رویداد فوق راضی نیستند ولی من معتقدم که توان وزنه برداری ایران همین قدر است که در ریاض و هانگ ژو مشاهده شد.
تیم ملی وزنه برداری ایران با بهترین های این رشته ورزشی در رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی شرکت کرد و نتایجی که بدست آورد نیز قابل پیش بینی بود

دیدگاهتان را بنویسید