خسرو کفیلی

کسب سهمیه برای حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس کار سختی نیست ، کار سخت در این بازی ها کسب مدال توسط ملی پوشان وزنه برداری ایران است .
اکبر خورشیدی فر مربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران در آستانه اعزام تیم ملی وزنه برداری کشورمان به رقابتهای آسیایی کره جنوبی که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد با بیان این مطلب گفت : با توجه به کاهش سهمیه حضور کشورها در این بازی ها من معتقدم که کسب سهمیه حضور در این بازی ها چندان سخت نیست ولی کسب مدال از مهمترین رویداد ورزشی جهان توسط ملی پوشان وزنه برداری کشورمان بسیار سخت می باشد.
او گفت : فدراسیون جهانی وزنه برداری با کاهش سهمیه کشورها به سه نفر در بخش های مردان و زنان برای حضوردر بازی های المپیک عملا این فرصت را برای ملی پوشان کشورهایی همچون لبنان و یا سوریه در رشته وزنه برداری را نیز فراهم کرده است که امید شرکت در این بازی ها را داشته باشند.
خورشیدی فر با اشاره به هفت وزن المپیکی که به تازگی از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام شده است ، گفت : از هم اکنون می توان گفت که تیم ایران دراوزان سبک هیچ شانسی برای شرکت در این بازی ها ندارد و ما باید شانس خود را در اوزان ۸۹ ، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ جستجو کنیم . با توجه به وزنه برداران خوبی که در این اوزان داریم مطمئن هستم که هر سه سهمیه را در این اوزان بدست خواهیم آورد.
مشاور فنی سابق تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان در باره وضعیت وزنه برداران دختر کشورمان برای شرکت در این بازی ها نیز گفت : در دوره گذشته این بازی ها ما یک سهمیه حضور در این بازی ها را کسب کردیم و به نظر من الهام حسینی نیز این شانس را داشت که در بازی های المپیک توکیو شرکت کند که به علت عدم حضور در رقابتهای گزینیشی بیشتر این شانس از او گرفته شد.
اکنون نیز دختران وزنه بردار کشورمان این امید را دارند که در اوزان سنگین سهمیه شرکت در بازی های المپیک پاریس را بدست آورند.
خورشیدی فر تصریح کرد : بدون تردید مسوولان فدراسیون وزنه برداری به همراه کادرهای فنی تیم های ملی وزنه برداران مردان و زنان ایران با توجه به زمان باقی مانده در این بازی ها، زمینه حضور ملی پوشان کشورمان را در رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس فراهم خواهند کرد تا هر شش سهمیه مردان و زنان را بدست آوریم .
مربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران از انتخاب نواب نصیرشلال به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان به نکویی یاد کرد و گفت : نصیرشلال جزو افتخارات وزنه برداری ایران بشمار می رود و از تجارب خوبی در این رشته ورزشی برخوردار است.
مشکل اصلی که نصیرشلال اکنون با آن روبه روست زمان کمی است که دراختیار او قرار داده شده است تا تیم ملی وزنه برداری ایران را برای شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را دارد ، آماده کند.
او در ادامه گفت : یک ماه زمان برای شرکت در این رویداد مهم بسیار کم است به نظر من وزنه بردارانی که هم اکنون در اردوی تیم ملی هستند باید حداقل دارای ۸۵ درصد آمادگی باشند تا بتوانند با شرایط ایده آل در رقابتهای آسیایی شرکت کنند.
همگان به خوبی از این امر آگاه هستند که برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری مانع از برگزاری به موقع اردوی آمادگی تیم ملی شد.
مربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران گفت : با توجه به این شرایط کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران باید هر چه زودتر نسبت به انتخاب ملی پوشان وزنه برداری کشورمان برای شرکت در رقابتهای آسیایی اقدام کند و زمینه حضور قدرتمند آنان را در این مسابقات فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید