خسرو کفیلی

دو ملی پوش وزنه برداری ایران با نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی های المپیک پاریس نیاز به افزایش انگیزه شان از سوی مسوولان ورزش کشور دارند.
سعید محمدپور ملی پوش سابق وزنه برداری ایران و دارنده مدال طلای بازی های المپیک لندن با بیان این مطلب گفت : علی داودی و میرمصطفی جوادی ملی پوشان اوزان به اضافه ۱۰۹ و ۸۹ کیلوگرم کشورمان که سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب کردند ، کارشان برای کسب مدال از این رویداد مهم سخت است ولی این به معنای آن نیست که این دو وزنه بردار هیچ شانسی برای کسب مدال از بازی های المپیک ندارند.
او با انتقاد از پرداخت حداقل حقوق ماهانه به داودی و جوادی از سوی کمیته ملی المپیک اظهارداشت : پرداخت حداقل حقوق به این دو وزنه بردار که یکی از آنان نایب قهرمان بازی های المپیک و دیگری دارنده مدال طلا جهان است بسیار تاسف است . این امر باعث ناامیدی این دو وزنه بردار با نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی های المپیک پاریس شده است که امیدوارم مسوولان کمیته ملی المپیک در تصمیم خود تجدید نظر کنند.
دارنده مدال طلای بازی های المپیک لندن از وزنه برداری به عنوان یکی از پر افتخارترین رشته های ورزشی ایران در بازی های المپیک یاد کرد و گفت : وزنه برداری پس از کشتی بیشترین مدال را از بازی های المپیک برای کشورمان به ارمغان آورده است . به این نکته باید توجه داشت که کشتی دو رشته است آزاد و فرنگی ، جمع مدال های کشتی در رشته های آزاد و فرنگی بیشتر از وزنه برداری بوده است . اگر کشتی هم یک رشته بود وزنه برداری از این رشته برای کشورمان بیشتر مدال از بازی های المپیک کسب کرده است.
او تصریح کرد : با توجه به زمان باقی مانده تا بازی های المپیک انتظار است مسوولان ورزش کشور حمایت لازم را از وزنه برداری به عمل آورند تا دو ملی پوش کشورمان به بهترین نتیجه در این بازی ها دست یابند.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران در باره احتمال مهاجرت برخی از وزنه برداران کشورمان به کشورهای دیگر و ادامه فعالیتشان در این کشورها از جمله کیانوش رستمی اظهارداشت : من معتقدم تا آنجا که ممکن است باید مدیران به گونه ای با ورزشکاران رفتار کنند که چنین اتفاقی برای وزنه برداری ایران رخ ندهد . این را هم باید بگویم که این رفتار باید دو طرفه باشد یعنی اینکه وزنه بردار نیز باید با مسوولان این رشته ورزشی تعامل داشته باشد.
کیانوش رستمی یکی از نوابغ وزنه برداری ایران بشمار می رود و چه خوب است به گونه ای برنامه ریزی شود که این وزنه بردار دوران پایانی قهرمانی خود را در کشور بگذراند.
او در ادامه گفت : در صورتی که تعامل لازم بین دو طرف ایجاد نشد . باید بسان علی ارسلان ملی پوش سابق کشتی ایران که با حمایت فدراسیون کشتی زمینه مهاجرتش فراهم شد این کار صورت گیرد.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران به انتقال اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان به جزیره کیش اشاره کرد و گفت : بی شک کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران برنامه ریزی مدونی برای آمادگی دو ملی پوش کشورمان که سهمیه حضوردر بازی های المپیک پاریس را کسب کرده اند ، تدوین کرده است .
یکی از این برنامه ها اردو سطح دریا می تواند باشد که کادر فنی تیم ملی ، جزیره کیش را برای تشکیل این اردو انتخاب کرد .
اردوهای سطح دریا همیشه محل مناسبی برای افزایش رکوردهای وزنه برداران بوده است و بدون تردید در پایان این اردو دو ملی پوش کشورمان با افزایش حدنصاب روبه رو خواهند شد.
محمدپور به برگزاری رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان ایران در همدان و حدنصابهای کسب شده از سوی وزنه برداران دراین رقابتها نیز اشاره کرد و گفت : نگاهی به حدنصاب های کسب شده از سوی وزنه برداران در این مسابقات نشان می دهد که جهشی در این رشته ورزشی صورت گرفته است .
حدنصاب های کسب شده حاکی از آن است که مستعدان خوبی در این رشته ورزشی وجود دارد که با شناسایی آنان و ایجاد بستر مناسب برای آموزش آنان ، پشتوانه های لازم برای آینده وزنه برداری کشورمان ساخته می شود.
نکته مهم برگزاری این مسابقات حضور اعضای کادر فنی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران در صحنه مسابقات بود .
این امر باعث شد که این کادر از زوایای مختلف مسابقات را زیر نظر بگیرند و بهترین ها را به اردوی آمادگی تیم ملی های ملی پایه ایران دعوت کند.

دیدگاهتان را بنویسید