خسرو کفیلی

عوامل متعددی باعث شد تا در رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو نتوانم به نتایج خوبی دست یابم.
میرمصطفی جوادی ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم تیم ملی وزنه برداری ایران و دارنده مدال طلای رقابتهای جهانی عربستان با بیان این مطلب گفت : با اینکه در رقابتهای جهانی عربستان به مدال طلای دسته ۸۹ کیلوگرم در حضور بزرگان این دسته دست یافتم ولی در رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو به دلایل مختلف از جمله فاصله زمانی اندک برگزاری رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی و عدم ریکاوری لازم نتوانستم انتظارات را برآورده کنم .
۲۰ روز فاصله زمانی این دو رویداد مهم زمان کافی برای ریکاوری و سپس رسیدن به شرایط ایده آل برای شرکت در بازی های آسیایی نبود.
با اینکه گفته می شود دیگر وزنه برداران شرکت کننده در این مسابقات نیز با همین فرصت کم در بازی های آسیایی شرکت کردند باید بگویم که من نمی دانم این وزنه برداران چه امکاناتی در اختیارشان قرار گرفت.
پس از پایان رقابتهای جهانی ، زمانی که تیم ملی وزنه برداری ایران در چین اردوی آمادگی خود را دایر کرد و ملی پوشان تمریناتشان را دنبال کردند ، ما از داشتن یک ماساژور نیز محروم بودیم و تنها در زمانی که در دهکده بازی های آسیایی مستقر شدیم یک ماساژور از سوی کمیته ملی المپیک در اختیار ما قرار گرفت.
این ماساژور تنها مختص وزنه برداران نبود بلکه به سایر تیم های ایرانی نیز خدمات می داد و این در حالی که تیم چین با داشتن تمامی امکانات در این رویداد مهم شرکت کرده بود.
علاوه بر آن ملی پوشان وزنه برداری ایران حتی یک فیزیوتراپ هم نداشتند که از آن استفاده کنند.
افزون بر آن من به صلاح دید کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران به یک دسته بالاتر رفتم و این در حالی بود که من کمترین وزن را در این دسته داشتم .
با این حال از اینکه نتوانستم در بازی های آسیایی جایگاهی مناسبی کسب کنم متاسفم و امیدوارم در رقابتهای آتی آن را جبران کنم .
ملی پوش وزنه برداری ایران به احتمال حضورش در رقابتهای بین المللی قطر و رقابتهای آسیایی که قرار است در ازبکستان برگزار شود اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه این دو رویداد جزو رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس بشمار می روند این احتمال دارد که در این رقابتها شرکت کنم .
هنوز کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران زمان برگزاری اردوهای آمادگی تیم ملی را برای شرکت در این مسابقات اعلام نکرده است ولی پس از اندکی استراحت می بایست بار دیگر در اردوهای آمادگی تیم ملی حضور یابم و خود را برای شرکت در این مسابقات آماده کنم .
جوادی در باره حضورش در رقابتهای وزنه برداری بازی های داخل سالن آسیا که قرار است ملی پوشان کشورمان هم در این بازی ها شرکت کنند اظهارداشت : در این خصوص تاکنون با من صحبتی نشده است .
او که با کسب مدال طلای رقابتهای جهانی عربستان ، کسب سهمیه حضورش در بازی های المپیک پاریس تقریبا مسجل است ، نیز گفت : بااینکه گفته می شود من سهمیه کسب حضور در این بازی ها را بدست آورده ام ولی هنوز این امر مسجل نیست و باید در رقابتهای گزینشی پیش رو شرکت کنم .
رقابتهای بین المللی قطر و پیکارهای آسیایی ازبکستان که حکم گزینشی بازی های المپیک پاریس است تعیین کننده کسب حضورم در این بازی هاست.
جوادی در خصوص حضورش در فصل آینده لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور که از ماه آینده آغاز می شود ، گفت : برای شرکت در لیگ وزنه بردارری با تیم ذوب آهن اصفهان قهرمان فصل گذشته لیگ قرار داد منعقدم کرده ام و در فصل آتی برای این تیم وزنه خواهم زد.
در خصوص اینکه در هفته اول وزنه بزنم هنوز هیچ چیز مشخص نیست بنا به تصمیم فدراسیون وزنه برداری حدنصاب های ملی پوشان وزنه برداری ایران در بازی های آسیایی هانگ ژو در هفته اول لیگ محسوب خواهد شد در صورت تحقق این موضوع در هفته اول وزنه نخواهم زد.

دیدگاهتان را بنویسید