خسرو کفیلی

با حضور سجاد انوشیروانی در راس مدیریت فدراسیون وزنه برداری ، وزنه برداری ایران زنده می شود.
بهادر مولایی ملی پوش سابق وزنه برداری ایران و دارنده مدال نقره جهانی این رشته با بیان این مطلب گفت : از زمانی که انوشیروانی نخست به عنوان سرپرست و سپس به عنوان رییس فدراسیون وزنه برداری برگزیده شده است ، شاهد رشد و پیشرفت این رشته ورزشی در بخش های مختلف بوده ایم و به نظر من اگر به او و دستیارانش زمان کافی داده شود او می تواند وزنه برداری ایران را زنده کند.
انوشیروانی از خانواده وزنه برداری بشمار می رود و دارای تحصیلات عالیه نیز هست و انتخاب های بسیار خوبی نیز در بخش های مختلف این فدراسیون داشته است.
مولایی به انتخاب نواب نصیرشلال به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران اشاره کرد و گفت : یکی از انتخاب های موفق انوشیروانی ، برگزیدن نصیرشلال به عنوان سرمربی تیم ملی است.
نواب چه در زمانی که وزنه می زد و چه در زمانی که به جرگه مربیان پیوست عملکرد بسیار خوبی داشته است و من مطمئن هستم که او می تواند در پست جدید خود نیز موفق شود.
سرمربی جدید تیم ملی وزنه برداری ایران زمان کمی است که هدایت تیم ملی را برعهده گرفته است و نیاز به زمان دارد تا داشته های خود را به ملی پوشان این رشته ورزشی انتقال دهد.
افرادی که شناخت کافی از نواب دارند به خوبی می دانند که او از دانش کافی در این رشته ورزشی برخوردار است و در رقابتهای جهانی شاهد افزایش حدنصاب های ملی پوشان کشورمان خواهیم بود.
او در باره عملکرد ملی پوشان کشورمان در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که چندی پیش در جینجو برگزار شد نیز گفت : با توجه به تغییراتی که در راس هرم کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران پیش از حضور ملی پوشان کشورمان در رقابتهای آسیایی کره جنوبی رخ داد ، باید شاهد افت عملکرد ملی پوشان کشورمان در رقابتهای فوق می بودیم چرا که برنامه های تمرینی آنان تغییر می کرد ولی این چنین نشد.
من معتقدم با توجه به زمانی که در اختیار ملی پوشان کشورمان قرار داشت تا خود را برای شرکت در این رقابتهای قاره ای شرکت کنند ، نتایج کسب شده خوب بوده است.
یک ماه حضور در اردو برای وزنه بردارانی که قرار است در رقابتهای آسیایی شرکت کنند به نظر من بسیار کم است.
از دسته فوق سنگین که وزن خود من نیز شروع کنیم . تیم ایران دو وزنه بردار به نام های علیرضا یوسفی و آیت شریفی در این دسته داشت.
یوسفی با توجه به سن کمش و اینکه یک سال دیگر می تواند در رده سنی جوانان وزنه بزند عملکرد بسیار خوبی داشت. او ضمن آنکه رکورد جهان را زد به حد نصابهای بسیار خوبی نیز دست یافت.
آیت شریفی دیگر نماینده کشورمان در این دسته تنها چند سالی است که در این رشته ورزشی به فعالیت می پردازد و من آینده بسیار درخشانی برای او پیش بینی می کنم .
این را هم بگویم که در این دسته وزنه برداران بسیار قدرتمندی از کشورهای گرجستان و ارمنستان حضور دارند که دوران قهرمانی شان در حال به پایان رسیدن است و وزنه برداران کشورمان در صورت تداوم تمریناتشان می توانند در سال های نه چندان دور بار دیگر در این دسته آقایی کنند.
در باره سهراب مرادی به شخصه معتقد بودم که او پس از دو بار عمل جراحی بر روی کتف مصدومش از دنیای قهرمانی کناره گیری خواهد کرد ولی این چنین نشد . من از اینکه او بار دیگر در صحنه رقابتها حاضر شده است بسیار خوشحالم.
مرادی و کیانوش رستمی برای کسب مدال به این رقابتها اعزام نشده بودند بلکه تنها در پی کسب سهمیه برای حضور در بازی های المپیک بودند که به هدف خود نیز رسیدند.
حسین سلطانی چهره پرفروغ وزنه برداری ایران در رقابتهای آسیایی بود و بی نظیر کار کرد.
مصطفی جوادی با داشتن تکنیک بسیار می تواند الگوی مناسبی برای وزنه برداران جوانی باشد که به تازگی کار خود را در این رشته ورزشی آغاز کرده اند و رضا دهدار نیز می رود که خود را به عنوان یکی از بهترین های این رشته در جهان مطرح کند.
ایوب موسوی به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته است و امتیازات خوبی برای کشورمان در این مسابقات بدست آورد.
امیر عزیزی و مهدی کرمی نیز به زمان نیاز دارند تا توانایی های خود را به نمایش بگذارند.
او در باره دعوتش برای همکاری در بخش فنی در یکی از تیم های ملی وزنه برداری کشورمان نیز گفت : پیش از این صحبت هایی دراین خصوص با من به عمل آمد ولی تاکنون تماسی دراین خصوص از سوی فدراسیون وزنه برداری انجام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید