خسرو کفیلی

ملی پوشان وزنه برداری ایران با نزدیک شدن به زمان اعزام به ریاض محل برگزاری رقابتهای جهانی عربستان خواستار حمایت همه جانبه مسوولان ورزش شدند.
۱۰ ملی پوش وزنه برداری ایران پس از ماه ها حضور در اردوهای آمادگی و انجام تمرینات سخت می روند تا با رسیدن به آمادگی ۱۰۰ درصد راهی مسابقات جهانی عربستان که مهمترین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز هست ، شوند.
این ملی پوشان در آخرین روزهای تمرینشان در آکادمی ملی المپیک و در دیداری گرم و صمیمی با کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان و جمعی از مسوولان این وزارت خانه و کمیته ملی المپیک خواستار حمایت مسوولان این وزارتخانه شدند.
ملی پوشان وزنه برداری ایران که تنها منبع درآمدشان ، دریافت حقوق اندک ماهانه به هنگام حضور در اردوهای آمادگی تیم ملی و عقد قرارداد با تیم های باشگاهی به منظور شرکت در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران است ،‌ در این دیدار گرم و صمیمی که ساعتی به طول انجامید از سرپرست وزارت ورزش و جوانان و دبیرکل کمیته ملی المپیک به منظور افزایش انگیزه شان خواستار حمایت همه جانبه از آنان شد.
علی داودی نایب قهرمان بازی های المپیک توکیو به نمایندگی از دیگر ملی پوشان حاضر در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران در این دیدار لب به گلایه گشود و از پرداخت نشدن جوایزشان توسط وزارت ورزش و جوانان ابراز نارضایتی کرد و افزود : این چیزی است که به‌حق است. به هر حال جایزه‌ای که دو سال پیش باید پرداخت می شد تاکنون پرداخت نشده است که در صورتی که اگر این جوایز اهدا می شد در کارما تأثیر بسیاری می گذاشت.
او افزود :‌وزنه‌برداری رشته‌ای کم درآمد است و اگر بیشتر به آن توجه شود، باعث پیشرفت علاقه مندان به این رشته ورزشی خواهد شد. این گلایه‌ها از روی زیاده ‌خواهی نبود. مثلاً درباره اهدای حواله‌های خودرو به فوتبالیست‌ها خوشحالیم که این کار را انجام دادند، چون فوتبال در کل دنیا یک صنعت و تجارت است، ولی اگر به وزنه‌برداران هم رسیدگی شود و یک پاداش چند 10 میلیاردی به آنان اهدا شود قطعاً این امر باعث می‌شود که یک وزنه‌بردار آسوده خاطرتر تمریناتش را پی بگیرد . در این حالت وزنه برداران به عشق خانواده و مردم برتمریناتشان می افزایند و به افتخارآفرینی در میادین مختلف می پردازند.
داودی اظهارداشت : منبع درآمد اصلی ملی پوشان وزنه برداری ایران عقد قرارداد با باشگاه های مختلف و حضور در لیگ وزنه برداری ایران است ، بیشترین مبلغی که به یک ملی پوش پرداخت شده است کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان است که قابل مقایسه به مبالغ قرارداد بازیکنان فوتبال و والیبال نیست.
دیگر ملی پوشان وزنه برداری ایران در این دیدار نیز با تایید سخنان داودی خواستار حمایت مسوولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با نزدیک شدن به زمان اعزام تیم ملی وزنه برداری ایران به رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو که کسب مدال هایشان از اهمیت بسیاری برای کاروان ورزشی کشورمان برخوردار است ، شدند.
کیومرث هاشمی سرپرست جدید وزارت ورزش و جوانان که به تازگی در حکمی از سوی دکتر رئیسی رییس جمهور به این سمت برگزیده شده است ، در این دیدار با اشاره به افتخارات وزنه برداری در دوره های مختلف حضور در بازی های آسیایی از درخواستش از رییس جمهور در خصوص اهدا پاداش ورزشکاران خبر داد و گفت اولین درخواست من از رییس جمهور درخصوص پاداش ورزشکاران بود. دستور پرداخت داده شده از سوی دکتر رییسی و هدف ما و دولت این است که قبل از بازی‌های آسیایی پاداش‌ها را پرداخت کنیم. این وظیفه مجموعه مدیریت ورزش کشور چه وزارت ورزش و چه کمیته این است که حمایت لازم را از قهرمانان و تیم‌ها داشته باشیم و برنامه داریم که مبلغی را در ستاد تصویب کنیم که به ورزشکاران پرداخت شود.
با توجه به دو رویداد مهمی که قرار است تیم ملی وزنه برداری ایران در ماه های آینده در آنها شرکت کند به نظر می رسد که قول مساعد سرپرست وزارت ورزش و جوانان مبنی بر حمایت از ملی پوشان وزنه برداری کشورمان نقش مهمی در ایجاد انگیزه نزد ملی پوشان وزنه برداری کشورمان برای کسب افتخار در رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی هانگ ژو خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید