خسرو کفیلی

تیم ذوب آهن اصفهان برای سومین بار پیاپی جام قهرمانی لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور را به خانه برد.
شاگردان علی جباری سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان این بار نیز در میان شش تیم شرکت کننده با اقتدار کامل و در رقابتهایی که سه هفته به طول انجامید، با کسب ۱۸۸۱ امتیاز بالاتر از تیم های مناطق نفت خیز جنوب ، ملی حفاری اهواز ، رعد پدافند هوایی ، عقاب نیروی هوایی و نیروی زمینی که به ترتیب ۱۸۰۸ ، ۱۶۹۲ ، ۱۶۳۰ ، ۱۵۶۷ و ۱۵۲۰ امتیاز کسب کردند ، بر سکوی نخست ایستاد.
ذوبی ها در حالی عنوان نخست لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور را کسب کردند که تیم ملی حفاری اهواز که با آغاز فصل جاری لیگ از این تیم به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی نام برده می شد در هفته های اول و دوم لیگ با ناکامی مواجه شد .
این تیم اهوازی که پیش از این به دفعات عناوین قهرمانی لیگ باشگاه های کشور و رقابتهای وزنه برداری قهرمانی باشگاه های آسیا را به خود اختصاص داده است با دادن دو اوتی عملا از کورس قهرمانی خارج شد.
مصدومیت رضا بیرالوند در هفته اول و اوت کردن میلاد رضایی در هفته دوم ، شاگردان فراز رامهرمزی را از رقابت با تیم ذوب آهن اصفهان برای کسب عنوان قهرمانی دور کرد.
برخلاف تیم ملی حفاری اهواز ، تیم مناطق نفت خیز جنوب دیگر تیم خوزستانی که این فصل جواد نادری را به عنوان سرمربی در اختیار داشت با استفاده از شماری از وزنه بردار جوان و با تجربه هایی همچون علیرضا یوسفی ، علی مکوندی و سیدایوب موسوی گام به رقابت های لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور و توانست با کسب عنوان نایب قهرمانی در رده سنی جوانان جام قهرمانی را به خانه ببرد.
هفته پایانی لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران که حکم رکوردگیری از ملی پوشان وزنه برداری کشورمان برای شناخت اعضای تیم اعزامی ایران به رقابتهای آسیایی ازبکستان که اسفند ماه سال جاری در تاشکند برگزار می شود ، نیز داشت ، با حضور تمامی ملی پوشان جوان و با تجربه کشورمان در سالن لاله تهران برگزار شد .
نواب نصیر شلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران با تعطیل کردن اردوی آمادگی تیم ملی کشورمان که در چالوس دایر شده بود ، زمینه حضور تمامی ملی پوشان کشورمان را در هفته پایانی لیگ فراهم کرد ، افزون بر آن ملی پوشانی همچون مهدی کرمی و مسعود ممیوند نیز که در این فصل تیمی در لیگ نداشتند به عنوان وزنه بردار آزاد در این هفته وزنه زدند.
نگاهی به نتایج حاصله در هفته پایانی لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران حاکی از عدم آمادگی ملی پوشان کشورمان با توجه به فاصله زمانی باقی مانده تا اعزام تیم ایران به رقابتهای آسیایی ازبکستان بود.
بی شک نزدیکترین رقابت این هفته از رقابت های لیگ در دسته ۸۹ کیلوگرم بین میر مصطفی جوادی ملی پوش تیم ذوب آهن اصفهان و دارنده مدال طلای رقابتهای جهانی عربستان با علی مکوندی وزنه بردار تیم مناطق نفت خیز جنوب که به تازگی به اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران دعوت شده است ، بود.
جوادی که در حرکت یک ضرب این دسته با زدن وزنه ۱۶۱ کیلوگرم یک کیلوگرم از مکوندی عقب افتاده بود در حرکت دوضرب با مهار وزنه ۲۰۷ کیلوگرم در حرکت سوم خود و با رسیدن به حدنصاب مجموع ۳۶۸ ضمن جبران عقب ماندگی خود با یک کیلوگرم اختلاف بر سکوی نخست ایستاد.
در رقابتهای این هفته به بازگشت رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران تیم ملی حفاری اهواز به صحنه رقابتهای این رشته ورزشی می توان اشاره کرد .
دهدار که امید اول تیم ایران برای کسب سهمیه تیم کشورمان در این دسته برای شرکت در بازی های المپیک پاریس بشمار می رود و چندی است تمرینات خود را به تنهایی انجام می دهد در رقابتهای این هفته با حدنصاب مجموع ۳۷۹ کیلوگرم ضمن کسب عنوان نخست ، شکست خود را در هفته دوم مقابل حسین بیرانوند ملی پوش تیم ذوب آهن اصفهان جبران کرد.
این وزنه بردار رامهرمزی که رقابت سختی را با رسول معتمدی و مهدی کرمی دو وزنه بردار دیگر کشورمان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم برای کسب سهمیه تیم ایران در بازی های المپیک پاریس دارد ، نشان داد که می رود به روزهای خود بازگردد.
از دیگر رقابتهای این دسته می توان به بازگشت رسول معتمدی ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان پس از رهایی از بند مصدومیت و انجام عمل جراحی بر روی کتف مصدومش اشاره کرد .
معتمدی که در رقابتهای این هفته در دسته ۱۰۹ کیلوگرم برای تیم ذوب آهن اصفهان وزنه زد با اینکه با روزهای اوج خود فاصله بسیاری دارد ، با رسیدن به حدنصاب مجموع ۳۵۵ کیلوگرم پایین تر از ابوالفضل زارع وزنه بردار تیم مناطق نفت خیز جنوب که با حدنصاب مجموع ۳۶۶ کیلوگرم به کار خود پایان داد ، قرار گرفت.
علی داودی ملی پوش فوق سنگین کشورمان از تیم ملی حفاری اهواز در رقابتهای این هفته بدون آنکه از سوی آیت شریفی و محسن دادرس که در تیم های رعد پدافند هوایی و ملی حفاری وزنه می زدند ، مورد تهدید قرار گیرد به راحتی بر سکوی نخست دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم قرار گرفت.
داودی که هر چه به زمان اعزام تیم ایران به رقابتهای آسیایی ازبکستان نزدیک می شویم به شرایط آرمانی نزدیکتر می شود با حدنصاب مجموع ۴۱۷ کیلوگرم بالاتر از شریفی و دادرس بر سکوی نخست ایستاد.
دردیگر رقابتهای این هفته ، پیمان دهقانی از تیم ذوب آهن اصفهان ، شاهین احمد نژاد از تیم مناطق نفت خیز جنوب ، حافظ قشقایی از تیم ذوب آهن اصفهان ، رضا باغی از تیم رعد پدافند هوایی ،عبدالله بیرانوند از تیم ذوب آهن اصفهان و علیرضا معینی از تیم ذوب آهن اصفهان در اوزان ، ۵۵ ، ۶۱ ، ۶۷ ،۷۳ ، ۸۱ و ۹۶ کیلوگرم عناوین نخست را کسب کردند.
حساسیت این مسابقات سبب شده بود که نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران و دیگر دستیارانش از نزدیک شاهد رقابتهای هفته پایانی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید