خسرو کفیلی

ملاک سنی در وزنه برداری وجود ندارد و هر وزنه برداری که به حدنصابهای بهتری دست یابد به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران دعوت خواهد شد.
سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری در باره حضور برخی از وزنه برداران با تجربه و مسن در ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران و تغییراتی که در این تیم پس از بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس صورت می گیرد ، با بیان این مطلب گفت : بی شک با پایان بازی های المپیک پاریس شاهد تغییراتی در ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران خواهیم بود ولی این به آن معنی نیست که وزنه برداران مسن و با تجربه در این تیم جایی ندارند.
وزنه برداری یک رشته رکوردی است و هر وزنه برداری حتی اگر ۴۰ سال نیز سن داشته باشد و رکوردهای بهتری به ثبت برساند به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.
او با حمایت از کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران و اشاره به حضور شماری از وزنه برداران در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو اظهارداشت : ما با حمایت و پشتیبانی از کادر فنی تیم ملی ،تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن اردوهای آمادگی تیم ملی انجام خواهیم داد تا ملی پوشان با آمادگی لازم در رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی شرکت کنند.
هم اکنون تمامی داشته های وزنه برداری ایران در اردوی آمادگی تیم ملی حضور دارند و خود را برای شرکت در رقابتهای فوق که حکم گزینشی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، آماده می کنند ضمن آنکه شماری از وزنه برداران جوان نیز در کنار بزرگان وزنه برداری کشورمان به کسب تجربه می پردازند.
رییس فدراسیون وزنه برداری در باره چگونگی انتخاب ملی پوشان کشورمان برای کسب سهمیه های حضور در بازی های المپیک پاریس نیز گفت : کادر فنی تیم ملی شرایط را برای تمامی وزنه بردارانی که شرایط کسب سهمیه حضور در بازی های فوق را دارند برای شرکت در رقابتهای گزینشی فراهم خواهند کرد . تیم ملی وزنه برداری ایران در بخش مردان در سه وزن ۸۹ ، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم شانس کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند و نفراتی که به رقابتهای جهانی عربستان اعزام خواهند شد ، نفرات قطعی شانس های وزنه برداری ایران برای کسب سهمیه خواهند بود.
انوشیروانی در باره عملکرد ملی پوشان وزنه برداری ایران در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که به تازگی در جینجو برگزار شد ، اظهارداشت : سطح مسابقات بسیار بالا بود و ملی پوشان وزنه برداری ایران نیز از نظر کیفی عملکرد نسیتا خوبی داشتند.
با توجه به زمان کمی که در اختیار کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران داشتند ، عملکرد ملی پوشان خوب بود و من امیدوارم در رقابتهای آتی نتایج بهتری از سوی وزنه برداران کشورمان کسب شود.
او در باره حضور ماموران آژانس بین المللی دوپینگ در ایران و گرفتن هشت آزمایش از ملی پوشان پسر و دختر کشورمان بیان کرد : خوشبختانه هیچ یک از نمونه گیری های صورت گرفته مثبت نبود و تمامی وزنه برداران کشورمان پاک بودند .
وی به تشکیل اردوی آمادگی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران در شیراز برای شرکت در رقابتهای هندوستان اشاره کرد و گفت : در راستای پشتوانه سازی برای تیم ملی وزنه برداری ایران ، چندی است که اردوی آمادگی تیم های ملی پایه کشورمان در شیراز دایر است.
در پایان این اردو بهترین ها در قالب تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان به رقابتهای آسیایی هندوستان اعزام خواهند شد و پس از آن نوبت به آماده کردن تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان برای شرکت در رقابتهای جهانی مکزیک خواهد بود.
او تصریح کرد : با پایان تعمیرات کمپ تیم های ملی وزنه برداری ایران در مجموعه ورزشی آزادی تهران ، اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان به همراه بهترین استعدادهای این رشته ورزشی در شهرستان ها که شناسایی می شوند ، اردوهای ممتد آمادگی خود را در این کمپ دایر خواهند کرد.
انوشیروانی به اعزام تیم منتخب وزنه برداری پیشکسوتان کشورمان به رقابتهای جهانی لهستان که شهریورماه برگزار می شود ، اشاره کرد و گفت : هم اکنون رکوردگیری از وزنه برداران پیشکسوت برای عضویت در تیم منتخب پیشکسوتان برای شرکت در رقابتهای جهانی در ورزقان جریان دارد .
در صورت موافقت شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان این تیم به رقابتهای فوق اعزام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید