خسرو کفیلی

فدراسیون وزنه برداری از این به بعد توجه بیشتری به وزنه برداران نوجوان و جوان خواهد کرد.
سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری با بیان این مطلب گفت : با توجه به نتایج کسب شده از سوی ملی پوشان وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو ، از این به بعد تمرکز خود را معطوف وزنه برداران نوجوان و جوان خواهیم کرد.
او بااشاره به مصوبات کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری که با حضور شماری از پیشکسوتان وزنه برداری ایران از جمله حسین رضازاده تشکیل شد ، گفت : اعضای این کمیته بر سرمایه گذاری بر روی وزنه برداران نوجوان و جوان برای پشتوانه سازی تیم ملی وزنه برداری ایران تاکید کردند از همین رو از ماه آینده و با تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی از شماری از وزنه برداران نوجوان و جوان نیز برای حضور در کنار ملی پوشان این رشته ورزشی دعوت به عمل خواهد آورد.
با حضور این وزنه برداران در کنار ملی پوشان وزنه برداری کشورمان بزودی شاهد نسل جدید این رشته ورزشی خواهیم بود.
انوشیروانی به دعوت از مربیان سازنده شهرستان ها برای حضور در کنار کادرهای فنی تیم های ملی وزنه برداری ایران نیز اشاره کرد و گفت : از این به بعد از مربیانی که در این رشته ورزشی فعالیتهای سازنده ای انجام می دهند برای حضور در کنار کادرهای فنی تیم های ملی وزنه برداری ایران دعوت به عمل می آوریم .
رییس فدراسیون وزنه برداری در باره چگونگی حضور تیم های ملی وزنه برداری جوانان دختر و پسر ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی مکزیک که ماه آینده برگزار می شود ، گفت : اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری جوانان دختر و پسر کشورمان هم اکنون زیر نظر هادی پانزوان و کوروش باقری در شیراز و تهران دایر است. با توحه به اینکه تیم پسران از شرایط خوبی برخوردار است کمیته فنی با اعزام تیم کامل پسران به این مسابقات موافقت کرد و در بخش دختران نیز هر وزنه برداری که در شرایط مناسبی قرار داشته باشد به این مسابقات اعزام خواهد شد.
با توجه به بررسی های به عمل آمده تیم ایران در بخش پسران یکی از امیدهای کسب عنوان قهرمانی رقابتهای جهانی بشمار می رود.
انوشیروانی با اشاره به سه رویداد پیش رو که قرار است تیم ملی وزنه برداری ایران در آنها شرکت کنند ، اظهارداشت : بازی های داخل سالن قهرمانی آسیا در تایلند برگزار خواهد شد و قصد داریم تیمی جوان را به این بازی ها اعزام کنیم .
پس از آن نوبت به رقابتهای بین المللی قطر و پیکارهای قهرمانی آسیا در ازبکستان خواهد رسید . با توجه به اینکه این دو رویداد وزنه برداری جزو پیکارهای گزینشی بازی های المپیک پاریس محسوب می شود طبق نظر کادر فنی تیم ملی ، ملی پوشانی را به این مسابقات اعزام خواهیم کرد که شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را خواهند داشت.
همانطور که آگاه هستید تیم ایران در اوزان ۸۹ ،۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را دارد. در اوزان ۸۹ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم میر مصطفی جوادی و علی داودی شانس بسیاری برای حضور در این بازی ها دارند و در وزن ۱۰۲ کیلوگرم هم امید داریم رسول معتمدی که با رهایی از بند مصدومیت می رود به روزهای اوج خود بازگردد ، امتیازات لازم را برای کسب حضور در بازی های المپیک پاریس کسب کند.
رییس فدراسیون وزنه برداری به آغاز فصل آتی لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران از ماه آینده و غیبت تیم سایپا در این مسابقات اشاره کرد و گفت : لیگ های وزنه برداری جوانان و بزرگسالان باشگاه های کشور را از ماه آینده آغاز می کنیم .
تیم سایپا برخلاف سال گذشته در فصل آتی شرکت نخواهد کرد و امیدواریم با رفع مشکلات این تیم شاهد حضور دوباره این تیم در لیگ باشیم . ضمن آنکه با برخی از باشگاه ها نیز رایزنی هایی را به عمل آورده ایم تا در لیگ وزنه برداری حضور یابند.
انوشیروانی در باره احتساب امتیازات ملی پوشان وزنه برداری ایران در بازی های آسیایی هانگ ژو در هفته اول لیگ برای تیم هایشان نیز گفت : طبق آیین نامه لیگ تیم های دارای ملی پوش می توانند حدنصاب های کسب شده آنان را در هفته اول لیگ محسوب دارند و در غیر این صورت این ملی پوشان می توانند در هفته اول لیگ وزنه بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید