خسرو کفیلی

هر وزنه برداری با هر سن و سالی که بتواند به حدنصاب های خوبی دست یابد و شایستگی لازم را داشته باشد به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران دعوت خواهد شد.
سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری با بیان این مطلب گفت : با اینکه کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران باید در خصوص چگونگی دعوت از وزنه برداران به اردوی آمادگی تیم ملی پاسخ دهد ، ولی من معتقدم هر وزنه برداری با هر سن و سالی که بتواند به رکوردهای خوبی دست یابد به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت خواهد شد و این امید را خواهد داشت تا شانس خود را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی بیازماید.
او افزود : مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور تیرماه سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد و این پیکارها فرصت مناسبی برای وزنه بردارانی است که خود را شایسته حضور در تیم ملی می دانند ، خواهد بود.
انوشیروانی یکی از برنامه های خود را حضور قدرتمند ملی پوشان کشورمان در بازی های المپیک پاریس دانست و گفت : تمامی دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری تلاش می کنند ، زمینه حضور قدرتمند ملی پوشان کشورمان در بازی های المپیک را فراهم کنند.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران هم اکنون برنامه مدونی را برای آماده کردن علی داودی و میرمصطفی جوادی دو ملی پوش کشورمان در اوزان به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم و ۸۹ کیلوگرم تدوین کرده است.
این دو وزنه بردار هم اکنون در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران حضور دارند و تا زمان اعزام به پاریس به تمرینات خود ادامه می دهند تا با آمادگی کامل در مهمترین رویداد ورزشی جهان شرکت کنند.
در باره رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان نیز باید بگویم که این امکان وجود دارد که با حذف یک و یا دو وزنه بردار در جدول رده بندی ۱۰ وزنه بردار این وزن که جواز حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب کرده اند ، تغییراتی حاصل شود و دهدار به عنوان سومین سهمیه ایران عازم پاریس محل برگزاری بازی های المپیک شود.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران به همین خاطر از دهدار خواسته است به تمرینات خود ادامه دهد تا در صورت تحقق این امر ،شرایط برای حضور این وزنه بردار در پاریس مهیا باشد.
وضعیت دهدار اکنون همانند سال ۲۰۱۶ سهراب مرادی است ، با اینکه حضور مرادی برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ایران برای اعزام به بازی های المپیک ریودوژانیرو مشخص نبود این وزنه بردار به ریودوژانیرو اعزام شدو توانست به مدال طلا دست یابد و افتخاری برای کشورمان ثبت کند.
من معتقدم که دهدار نیز می تواند جا پای مرادی بگذارد و به بهترین نتیجه در المپیک پاریس دست یابد.
او به حضور زودتر از ملی پوشان کشورمان در پاریس اشاره کرد و گفت : ملی پوشان وزنه برداری ایران ۱۰ و یا ۱۴ روز زودتر از آغاز بازی های المپیک پاریس به فرانسه اعزام خواهند شد و تمریناتشان را در این شهر دنبال خواهند کرد و سپس در دهکده بازی ها اسکان خواهند یافت.
رییس فدراسیون وزنه برداری به برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان دختر و پسر ایران که حکم انتخابی تیم ملی را دارد در همدان اشاره کرد و گفت: این مسابقات در راستای پشتوانه سازی تیم ملی وزنه برداری ایران در همدان کلید خورده است و تمامی مستعدان این رشته ورزشی ردر این مسابقات شرکت کرده اند.
کادر فنی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان پس از پایان این مسابقات بهترین ها را به اردوی آمادگی تیم ملی که از اول خرداد ماه سال جاری در اردبیل برگزار می شود ، دعوت خواهد کرد.
رییس فدراسیون وزنه برداری با اشاره به عدم اعزام تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران به رقابتهای جهانی پرو گفت : با توجه به زمان باقی مانده نوجوانان ایران به رقابتهای فوق اعزام نخواهند شد ولی وزنه برداران جوان در رقابتهای جهانی اسپانیا شرکت خواهند کرد.
انوشیروانی به تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران در کیش اشاره کرد و گفت : طبق هماهنگی های به عمل آمده پس از پایان رقابتهای قهرمانی کشور در اصفهان ، اردوی آمادگی تیم ملی در کیش دایر خواهد شد.
رییس فدراسیون وزنه برداری به خرید تجهیزات این رشته ورزشی و توزیع آن در بین هیات های وزنه برداری استان ها اشاره کرد و گفت : تجهیزات خریداری شده بزودی در بین هیاتهای استانی توزیع می شود و یکی از مشکلات آنها رفع خواهد شد افزون بر آن صفحه ، میله و هالتر نیز برای تمرینات ملی پوشان تهیه شده و در اختیار آنان قرار می گیرد.
او به راه اندازی خوابگاه کمپ تیم های ملی وزنه برداری نیز اشاره و بیان کرد : پس از راه اندازی سالن تمرین این کمپ اکنون زمان در اختیار گذاشتن خوابگاه نیز فراهم رسیده است و بزودی از این خوابگاه نیز استفاده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید