خسرو کفیلی

ملاک حضور در اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان وجوانان ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی و آسیایی شرکت در رقابتهای قهرمانی کشور است.
هادی پانزوان سرمربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران با بیان این مطلب گفت : با صحبت های صورت گرفته با مسوولان فدراسیون وزنه برداری مقرر شد که ملاک دعوت از وزنه برداران برای شرکت در اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان برای شرکت در رقابتهای جهانی و آسیایی حضور در رقابتهای قهرمانی کشور که اوایل اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد ، قرار گیرد.
پیش از این مشکلاتی در این خصوص ایجاد شده بود که مطمئن هستم دیگر چنین مشکلاتی که با توجه به حضور تمامی سرمایه های وزنه برداری پایه ایران در رقابتهای قهرمانی کشور بوجود نخواهد آمد.
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان از دعوت از ۳۰ وزنه بردار نوجوان و جوان برای شرکت در مرحله اول اردوهای آمادگی تیم کشورمان برای شرکت در رقابهای جهانی و آسیایی خبر داد و گفت : در نخستین مرحله از اردو قصدداریم از ۳۰ وزنه بردار در رده های گوناگون سنی نوجوانان و جوانان برای شرکت در اردو دعوت به عمل آوریم .
دیگر ملاک حضور این وزنه برداران در اردوی تیم ملی سلامت آنان است . پیش از اینکه این وزنه برداران در اردو حاضر شوند از آنان تست دوپینگ به عمل خواهد آمد و وزنه برداری که تست آنان منفی باشد به اردو دعوت خواهند شد.
پانزوان از عدم شرکت تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران در رقابتهای جهانی پرو خبر داد و گفت : با توجه به بعد مسافت و هزینه بسیار تیم ایران به این مسابقات اعزام نخواهد شد . پس از آن نوبت به رقابتهای جهانی جوانان در اسپانیاست که تیم ایران در این رقابتها شرکت خواهد کرد.
با توجه به اینکه تیم ایران در دوره گذشته این مسابقات در مکزیک عنوان قهرمانی را کسب کرد با وجودی که شماری از وزنه برداران جوان کشورمان به نام های بیرانوند ، نصیری ، صالحی ، عباسپور و … را به علت حضور آنان در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان کشورمان دراختیار نداریم با قدرت راهی اسپانیا خواهیم شد.
ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد که از عنوان دوره گذشته دفاع کنیم با اینکه می دانم کار بسیار سختی پیش رو داریم .
او در باره چگونگی حضور تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان در رقابتهای آسیایی این رشته که در فیلیپین و در فاصله کمتر از یک هفته از پایان رقابتهای جهانی جوانان در اسپانیا برگزار خواهد شد ، اظهارداشت : طبق صحبت های صورت گرفته با توجه به همزمانی این دو رویداد مهم ، این امکان وجود دارد که تیم جوانان را به رقابتهای آسیایی اعزام نکنیم و تنها وزنه برداران نوجوان کشورمان به فیلیپین اعزام شوند .
اگر فدراسیون جهانی وزنه برداری زمان برگزاری رقابتهای آسیایی را تغییر داد این امکان بوجود خواهد آمد که تیم جوانان نیز به فیلیپین اعزام شوند.
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان به پشتوانه سازی برای تیم کشورمان اشاره کرد و گفت : هم اکنون شماری از وزنه برداران حاضر در اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران وزنه برداران جوانی هستند که در رقابتهای جهانی مکزیک عنوان قهرمانی را کسب کردند.
کادر فنی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان برای آماده کردن آنان بیش از یک سال زحمت کشیدند و اکنون ثمره این زحمت وزنه بردارانی هستند که در اردوی تیم ملی حاضر هستند.
در این راستا برنامه ریزی لازم صورت گرفته و در صورتی که شرایط لازم فراهم شود بار دیگر وزنه بردارانی را به تیم ملی تحویل خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید