خسرو کفیلی

نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران ، تغییر نسل در تیم ملی را تداوم بخشید.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که پس از نتایج نه چندان مطلوب ملی پوشان کشورمان در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو سخن از تغییر نسل در تیم ملی وزنه برداری ایران به میان آورده بود ، در آخرین سخنان خود نیز همچنان به کنار گذاشتن ملی پوشان این رشته و بها دادن به وزنه برداران جوان در رقابتهای آتی تاکید کرده است.
نصیرشلال در روزهای پایانی بهمن ماه گذشته در میان تعجب همگان از ۱۵ وزنه بردار به نام های علی داوودی، علیرضا یوسفی، آیت شریفی، مصطفی جوادی، رضا دهدار، علیرضا معینی، مسعود ممیوند، علیرضا عباسپور، سپهر مردانی، ایلیا صالحی‌پور، علی عالی‌پور، علیرضا نصیری، ابوالفضل زارع، آریا پایدار و عبدالله بیرانوند برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران به منظور حضوردر رقابتهای جام جهانی تایلند که آخرین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس بشمار می رود ، دعوت کرد که در میان دعوت شدگان دیگر نامی از مهدی کرمی ، حسین سلطانی ، امیر عزیزی ، محمد زارعی ، رسول معتمدی ، محسن دادرس ، ایوب موسوی، امیر حقوقی و … نبود و جای این وزنه برداران را ۱۰ وزنه بردار جوان گرفته بودند.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در حالی بر نام های بزرگان این رشته ورزشی که دوران قهرمانی آنان به پایان نرسیده بود ، خط کشید که به جز محمد زارعی و امیر حقوقی که سال های پایانی دوران قهرمانی خود را می گذراندند ، دیگر وزنه برداران کمتر از ۲۵ سال سن داشتند و سال ها می توانستند برای کشورمان در رقابتهای مختلف افتخار کسب کنند ولی اکنون مجبور هستند تمریناتشان را بیرون از اردوی تیم ملی پی بگیرند.
نصیرشلال در آخرین مصاحبه خود بدون اشاره به دعوت از ملی پوشان سابق وزنه برداری ایران برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی به منظور شرکت در رقابتهای جهانی بحرین که قرار است دو ماه پس از پایان بازی های المپیک پاریس در منامه برگزار شود ، عملا نشان داد که این ملی پوشان دیگر جایگاهی در تیم ملی نخواهند داشت.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در اقدامی که مورد تایید بزرگان این رشته قرار ندارد ، با عنوان اینکه از ملی پوشان المپیکی کشورمان پس از بازگشت از پاریس در رقابتهای جهانی بحرین استفاده نخواهد کرد به نظر می رسد که قصد دارد با شماری از وزنه برداران جوان در این رویداد جهانی که با شرکت بهترین های دنیا برگزار می شود ، شرکت کند.
این سخنان حاکی از آن است که سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در اندیشه دادن فرصتی دیگر به ملی پوشان سابق وزنه برداری کشورمان که هم اکنون تمرینات خود را بیرون از اردوی آمادگی تیم ملی و در زادگاهشان انجام می دهند ، نیست.
با اینکه وزنه برداری یک رشته رکوردی است انتظار است سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در تصمیم خود تجدید نظر کند و زمینه بازگشت ملی پوشان سابق را به اردوی تیم ملی فراهم کند تا آنان به رقابتی سالم با وزنه برداران جوان و جویا نام بپردازند و برترین ها به رقابتهای جهانی بحرین اعزام شوند .
در غیر این صورت و حضور وزنه برداران جوان در منامه از هم اکنون می توان عنوان کرد که رقابتهای جهانی بحرین محل مناسبی برای کسب تجربه ملی پوشان جوان کشورمان خواهد بود و از این تیم نباید انتظار مدال داشت.

دیدگاهتان را بنویسید