خسرو کفیلی

دو ملی پوش وزنه برداری ایران شانس اندکی برای کسب مدال از بازی های المپیک پاریس دارند.
مدد نصیری نیا سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران با اشاره به کسب دو سهمیه توسط علی داودی و میرمصطفی جوادی ملی پوشان اوزان به اضافه ۱۰۹ و ۸۹ کیلوگرم کشورمان برای شرکت در بازی های المپیک پاریس اظهارداشت : با اینکه آرزوی موفقیت برای دو ملی پوش کشورمان در مهمترین رویداد ورزشی جهان دارم ولی معتقدم داودی و جوادی شانس اندکی برای کسب مدال از این بازی ها دارند.
او گفت : با توجه به اینکه وزنه برداری یک رشته رکوردی است مقایسه حدنصاب های دو ملی پوش کشورمان با رقبای خود نشانگر آن است که ایستادن ملی پوشان کشورمان بر روی یکی از سکوهای قهرمانی بسیار سخت است .
به نظر من شانس داودی نسبت به جوادی برای کسب مدال از این بازی ها بیشتر است چرا که او سه رقیب جدی در پاریس خواهد داشت.
لاشاتالاخادزه گرجستانی به همراه دو وزنه بردار ارمنستانی و بحرینی اصلی ترین حریفان داودی در این بازی ها هستند ضمن آنکه حریفان دیگری نیز در این دسته وجود دارند.
با این وجودی این امکان وجود دارد در صورت بروز لغزشی از سوی وزنه بردرداران گرجستانی ، ارمستانی و بحرینی ، داودی شانس ایستادن بر سکوی سومی را داشته باشد.
در دسته ۸۹ کیلوگرم قرار گرفتن جوادی بر روی یکی از سکوهای قهرمانی آن هم با حضور وزنه برداران بلغارستانی ، چینی ، کلمبیایی ، ونزوئلایی ، ایتالیایی و … خیلی سخت است.
با این وجود ، با توجه به زمان باقی مانده تا بازی های المپیک پاریس باید منتظر نشست و مشاهده کرد در این مدت جوادی و داودی در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران چند کیلو بر حدنصاب های خود خواهند افزود .
سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران در باره شانس رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان برای حضور در پاریس بیان کرد : متاسفانه حضور دهدار در این بازی ها اکنون به اما و اگر سپرده شده است.
این وزنه بردار می توانست در رقابتهای جام جهانی تایلند سهمیه حضور در بازی های المپیک را کسب کند ولی این چنین نشد و اکنون باید منتظر ماند که یکی از ۱۰ وزنه برداری که سهمیه حضور در پاریس را بدست آورده اند ، اتفاقی برایشان رخ دهد تا نماینده ایران بتواند راهی پاریس شود.
نصیری نیا در باره عدم دعوت از شماری از ملی پوشان وزنه برداری ایران برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی به منظور شرکت در رقابتهای جهانی بحرین اظهارداشت : دعوت از وزنه برداران برای شرکت در اردوی تیم ملی ، سلیقه ای شده است واکنون نیز نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی از شماری از وزنه برداران جوان برای شرکت در اردوی تیم ملی دعوت کرده است.
این را بگویم عدم دعوت از وزنه برداران با تجربه اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران باعث می شود که این وزنه برداران از دنیای قهرمانی کناره گیری کنند .
سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران در باره وضعیت وزنه برداران بانوان در کشورمان نیز گفت : عدم کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس توسط وزنه برداران دختر کشورمان حاکی از آن است که بین رکوردهای ملی پوشان وزنه بردار دختر کشورمان با بهترین های اوزان مختلف زیاد است و این فاصله باید در آینده کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید