خسرو کفیلی

با جوانگرایی در تیم ملی وزنه برداری ایران موافق هستم نه به این صورت که هیچ وزنه بردار با تجربه ای به اردوی تیم ملی دعوت نشود.
محمدرضا براری مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران با اشاره به دعوت از شماری از وزنه برداران جوان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین اظهارداشت : من همیشه با جوانگرایی در تیم ملی وزنه برداری ایران موافق بوده و هستم ولی این جوانگرایی نباید موجب خداحافظی وزنه برداران با تجربه کشورمان که اکنون نیز می توانند سال ها برای کشورمان در میادین مختلف افتخار کسب کنند ، باشد.
او افزود : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران اکنون بدون توجه به وجود وزنه بردارانی همچون مهدی کرمی ، حسین سلطانی ، امیر حقوقی و … از شماری از وزنه برداران جوان برای شرکت در اردوی تیم ملی برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین دعوت کرده است که به نظر من این کار درست نیست و بهتر بود از وزنه برداران با تجربه نیز برای شرکت در این مرحله از اردو نیز دعوت می کرد.
زمانی که یوردان گئورگی ایوانف بلغارستانی هدایت تیم ملی وزنه برداری ایران را برعهده گرفت در نخستین گام از شماری از وزنه برداران با تجربه دعوت کرد و سپس اندک اندک به جوانگرایی در تیم ملی ایران پرداخت.
براری افزود : تلفیقی از وزنه برداران جوان و با تجربه بهترین شکل برای تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران و حضور در رقابتهای جهانی بحرین است .
در چنین اردوهایی ، وزنه برداران جوان ضمن انجام تمرین می توانند از تجارب وزنه برداران مسن تر از خود استفاده کنند.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران غایب بزرگ این مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در بازی های المپیک پاریس و رقابتهای جهانی بحرین را رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان که نتوانست در رقابتهای جام جهانی تایلند سهمیه حضوردر بازی های المپیک پاریس را کسب کند ، دانست و گفت : با اینکه دهدار نتوانست جواز حضور در بازی های المپیک را کسب کند ولی این وزنه بردار اندکی شانسی دارد که در پاریس حضور یابد پس بهتر بود که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران از او نیز برای شرکت در این مرحله از اردو دعوت به عمل آورد که اگر فرصتی برای دهدار ایجاد شد این وزنه بردار آمادگی لازم را برای شرکت در بازی های فوق داشته باشد.
براری به کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک توسط علی داودی و مصطفی جوادی اشاره کرد و گفت : برای اینکه این دو وزنه بردار بتوانند بهترین نتیجه را در پاریس بگیرند افزون بر تمرینات سخت ، کادر فنی تیم ملی باید برنامه منظمی تا روز مسابقات تدوین کند.
کادر فنی تیم ملی ضمن تدوین برنامه تمرین برای داودی و جوادی باید آنالیز صحیحی از حریفان آنان و برنامه ای برای روز مسابقه داشته باشند.
من معتقدم مدال طلای دسته فوق سنگین بازی های المپیک پاریس را باید برای لاشا تالاخادزه گرجستانی کنار گذاشت و داودی و حریفانشان برای کسب مدال نقره و برنز باید به رقابت بپردازند.
در باره جوادی باید بگویم که دسته ۸۹ رقابت بسیار نزدیکتر است و نماینده کشورمان برای اینکه بر یکی از سکوهای قهرمانی بایستد کار بسیار سختی را دارد.
دو نماینده ایران سه ماه زمان دارند تا با تمرینات سخت به شرایط ایده آل برای شرکت در بازی های المپیک برسند و این را هم باید متذکر شوم که بازی های المپیک ، جای بهترین ورزشکاران جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید