مجید ندیری

وزنه برداران نوجوان و جوانی را که به تازگی عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده اند ، به حال خود رها نکنید.
حمید رشیدی سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران که در سال ۲۰۱۸ به همراه این تیم عنوان قهرمانی را کسب کرد با بیان این مطلب گفت : اکنون که تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان در مکزیک و در میان تیم های شرکت کننده عنوان قهرمانی را کسب کرد ، انتظار است که مسوولان فدراسیون وزنه برداری این وزنه برداران را به حال خود رها نکنند و برای آنان برنامه داشته باشند.
او افزود : تیم ایران با ترکیبی از وزنه برداران نوجوان و جوان راهی مسابقات جهانی مکزیک شده بود ، این مسابقات برای برخی از وزنه برداران کشورمان آخرین رقابت ورزشی رده سنی جوانان برای آنان به شمار می رفت به همین خاطر نخست باید این وزنه برداران تحت حمایت فدراسیون وزنه برداری قرار گیرند واز هم اکنون زمینه حضور آنان در اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران فراهم شود.
اکنون این وزنه برداران به حدنصاب های خوبی رسیده اند که این حدنصاب ها تنها با حضور در اردوهای آمادگی تیم ملی افزایش می یابد.
اگر این وزنه برداران رها شوند ، ماه ها طول خواهد کشید تا آنان به شرایط کنونی شان برسند.
رشیدی با تمجید از مسوولان فدراسیون وزنه برداری در اعزام تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران با ترکیب کامل به رقابتهای جهانی اظهارداشت : مسوولان فدراسیون وزنه برداری با وجود هزینه بسیار تیم کشورمان را با ۱۰ وزنه بردار به این مسابقات اعزام کرد که کار بسیار خوبی بود چرا که از این تعداد وزنه بردار، برخی بزودی به عضویت تیم ملی در خواهند بود.
در طول سال های اخیر شاهد آن بودیم که تیم ایران با چند وزنه بردار به رقابتهای جهانی اعزام می شد .
سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران در باره عملکرد ملی پوشان کشورمان در این مسابقات نیز گفت : برخی از وزنه برداران کشورمان از جمله صالح پور و بیرانوند با اینکه در این مسابقات به مدالی دست نیافتند ولی من معتقدم این وزنه برداران در سال های آتی با آمدن به یک و یا دو وزن بالاتر خود را به عنوان بهترین های ایران مطرح خواهند کرد.
نصیری ، زارع ، نعمتی و یوسفی هم به حدنصابهای خوبی رسیدند که نشان از تمرینات متمادی آنان بوده است.
من معتقدم که برخی از وزنه برداران کشورمان در حرکت دو ضرب می توانستند بهتر عمل کنند و به حدنصابهای بهتری دست یابند.
رشیدی از علیرضا یوسفی ملی پوش فوق سنگین ایران به عنوان بهترین وزنه بردار کشورمان در این مسابقات یاد کرد و گفت : یوسفی از جمله نوابغ وزنه برداری ایران بشمار می رود و در صورتی که این وزنه بردار همچون علی داودی دیگر ملی پوش فوق سنگین کشورمان مورد حمایت همه جانبه قرار گیرد بدون تردید این وزنه بردار در این وزن سال ها آقایی خواهد کرد.
یوسفی نخستین مدال طلا خود را زمانی که در تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران حضور داشت و من هدایت این تیم را بر عهده داشتم بدست آورد .
برخی از مصدومیت ناخواسته باعث شد که این وزنه بردار به حق خود در وزنه برداری نرسد و اکنون یوسفی تنها باید در این فکر باشد که چگونه وزن خود را افزایش دهد .
افزون بر یوسفی ، وزنه بردارانی همچون نعمتی ، نصیری و زارع نیاز به حمایت همه جانبه دارند.
سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران از مسوولان هیات وزنه برداری استان فارس برای برگزاری اردوهای متمادی ملی پوشان جوان کشورمان در این استان تقدیر کرد و گفت : فراهم کردن امکانات لازم برای برگزاری اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان آن به مدت بیش از شش ماه بسیار سخت است و جا دارد از مسوولان هیات وزنه برداری استان فارس به ویژه شهر مرودشت تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید