خسرو کفیلی

اولویت کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران اعزام وزنه برداران اوزان المپیکی به رقابتهای جهانی کلمبیا که شانس کسب مدال از این رویداد مهم را دارند، است .
بهمن زارع سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران و عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری با بیان این مطلب گفت : مسوولان فدراسیون وزنه برداری و سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در آخرین نشست این کمیته بر اعزام ملی پوشان وزنه برداری کشورمان دراوزان المپیکی به پیکارهای فوق که حکم گزینشی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، تاکید کردند.
او افزود : با هدف گذاری صورت گرفته از سوی کادر فنی تیم ملی ، اولویت اصلی اعزام وزنه برداران اوزان ۸۹ ، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم است ضمن آنکه این کادر در اوزان ۹۶ و ۸۱ کیلوگرم امید به کسب تک مدال توسط ملی پوشان کشورمان امید دارد.
با توجه به شناختی که از دعوت شدگان به اردوی تیم ملی می رود ، حضور مصطفی جوادی ، علی داودی و رسول معتمدی در رقابتهای جهانی از هم اکنون تقریبا مسجل است.
او با اشاره به دعوت از ۱۲ وزنه بردار به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی که پس از انصراف رضا بیرانوند و علی هاشمی شمار این وزنه برداران کاهش یافت ، گفت : با نزدیک شدن به زمان اعزام تیم ایران به رقابتهای جهانی و پس از بررسی حدنصابهای کسب شده از سوی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی در نشستی با حضور کادر فنی و اعضای کمیته فنی نسبت به چگونگی اعزام وزنه برداران کشورمان به این رویداد مهم تصمیم گیری خواهد شد.
زارع در باره دعوت از برخی از وزنه برداران که هم اکنون در بیرون از اردوی آمادگی تیم ملی تمریناتشان را پی می گیرند برای شرکت در پیکارهای گزینشی آینده اظهارداشت :کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری اختیار تام به کادر فنی تیم ملی داده است ، همانطور که در نشست کمیته فنی عنوان شده است کادر فنی تیم ملی برای تمامی وزنه برداران کشورمان که شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند باید برنامه داشته باشد و بستر مناسب را برای حضور آنان در این رقابتهای گزینشی فراهم کند تا شانسی از هیچ یک از وزنه برداران ضایع نشود.
عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری هدف از تشکیل این کمیته را ارائه راهکارهای مناسب به کادرهای فنی تیم های ملی وزنه برداری ایران در رده های گوناگون سنی عنوان کرد و گفت : با توجه به تجارب بسیار اعضای کمیته فنی از حضور در میادین مختلف ، تمام تلاش ما ارائه راهکاری های مناسب برای کاهش خطاهای کادرهای فنی تیم های ملی برای کسب نتایج مطلوب از رویدادهای مختلف است .
اعضای کمیته فنی چه در قالب وزنه بردار و چه مربی اشتباهات خود را در رقابتهای پیشین انجام داده اند و اکنون تلاش دارند تمام تجارب خود را در اختیار کادرهای فنی تیم های ملی ایران قرار دهند.
زارع در باره چگونگی حضور تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران در رقابتهای جهانی کلمبیا نیز گفت : هدف اعزام تیمی کیفی به این مسابقات است.
هر وزنه برداری که به حدنصابهای تعیین شده از سوی کوروش باقری مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران دست یابد به این رویداد مهم اعزام خواهد شد.
او به افزایش حدنصاب های کسب شده از سوی ملی پوشان دختر کشورمان در رقابتهای آسیایی بحرین اشاره کرد و گفت : وزنه برداران بانوان در ایران نوپاست و احتیاج به زمان دارد . با توجه به استعدادهایی که در این بخش مشاهده می شود مطمئنا بزودی ملی پوشان دختر کشورمان در میادین مختلف افتخار کسب خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید