خسرو کفیلی

مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران در آستانه رکوردگیری از دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی کشورمان برای شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی ، کار ملی پوشان کشورمان را در این پیکارها بسیار سخت دانست.
علی جباری با اشاره به اینکه مسابقات آسیایی کره جنوبی از جمله پیکارهای گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز محسوب می شود ، گفت : بی شک با توجه به این امر تیم های قدرتمندی همچون کره جنوبی ، چین ، ازبکستان و قزاقستان نیز با ترکیب کامل در این مسابقات شرکت خواهند کرد ضمن آنکه برخی از کشورهای دیگر نیز با تک ستارگان خود در این رقابتهای قاره ای شرکت خواهند کرد.
از سختی کار تیم ایران در این مسابقات در حالی اندکی کاسته خواهد شد که برخی از وزنه برداران تیم های مدعی شرکت کننده در این مسابقات ازجمله چین تنها برای وزن کشی و دادن آزمایش به کره جنوبی اعزام شوند.
او زمان تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران را برای شرکت در این مسابقات اندک دانست و گفت : ۴۵ روز حضور در اردوی آمادگی تیم ملی برای شرکت در رقابتهای آسیایی به نظر من زمان کمی است .
در اینگونه موارد دعوت شدگان به اردو می بایست حداقل از ۸۰ درصد آمادگی برخوردار باشند که این چنین نبوده است.
دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی باید بگونه ای برنامه ریزی می کردند که با آمادگی نسبی در اردو حاضر می شدند و در زمان باقی مانده خود را به شرایط ایده آل می رسانند و کار را برای کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران راحت تر می کردند.
با این وجود و با توجه به زمان باقی مانده تا اعزام تیم ایران به رقابتهای آسیایی کره جنوبی من امیدوارم تیم کشورمان حضوری موفق در این رویداد قاره ای داشته باشد.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران به حضور تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو با فاصله زمانی اندک بین این دو رویداد اشاره کرد و گفت : با توجه به اهمیت رقابتهای جهانی عربستان برای تیم ملی وزنه برداری ایران به ویژه وزنه بردارانی همچون علی داودی ، رسول معتمدی ، کیانوش رستمی ، سهراب مرادی ، رضا دهدار و … امیدهای تیم کشورمان برای شرکت در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و انتظار مسوولان کمیته ملی المپیک به کسب مدال از سوی وزنه برداران کشورمان ازبازی های آسیایی هانگ ژو و فاصله ۱۵ روزه این مسابقات ، کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران برای انتخاب نفرات اعزامی به این دو رویداد باید برنامه ریزی صحیحی انجام دهد.
با توجه به اینکه مسابقات وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو در هفت وزن المپیکی قبلی برگزار می شود ،به نظر من این کادر باید از از هم اکنون نفراتی را در اوزان ۸۱، ۹۶ ، ۱۰۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم برای این رقابتها آماده کند .
در بازی های آسیایی هانگ ژو در هر وزن از دو وزنه بردار می توان بهره گرفت که این امر برای وزنه برداری ایران خوب است.
برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان بی شک وزنه بردارانی که شانس کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند در اولویت قرار دارند.
جباری تصریح کرد کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با توجه به پنج ماه زمان باقی مانده تا رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی هانگ ژو بی شک برنامه ریزی لازم را انجام خواهند داد.
سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان که به همراه این تیم عنوان قهرمانی فصل گذشته لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران کسب کرد در باره هدایت دو باره این تیم در فصل آینده لیگ اظهارداشت : بی شک باشگاه ذوب آهن اصفهان در فصل آینده لیگ نیز شرکت خواهد کرد ولی حضور من به همراه این تیم در صورت تداوم مشکلات مالی این تیم امکان پذیر نخواهد بود.
من از مسوولان باشگاه ذوب آهن اصفهان گلایه دارم ، این درست نیست که من به عنوان سرمربی تیم مبلغ قرارداد خود را دریافت نکرده باشم ولی وزنه برداران و دستیاران من تمام مبالغ خود را دریافت کرده باشند .

دیدگاهتان را بنویسید